Twitter heeft een 6-seconden regel bij ads

Twitter heeft weer een nieuwe optie toegevoegd aan de advertentiemogelijkheden voor video’s. De nieuwe optie staat nu al bekend als ‘de 6-seconden regel’ en is vooral bedoeld om als adverteerder wat geld te kunnen besparen. Het gaat om een nieuwe optie in de vorm van een bieding van 6 seconden op videoadvertenties, waarbij adverteerders alleen hoeven te betalen als en wanneer hun videoadvertentie wordt weergegeven voor minimaal 6 seconden.

Het statement van Twitter over de 6-seconden regel

Twitter heeft de nieuwe advertentiemogelijkheid natuurlijk niet voor niets ingevoerd. Dit gebeurde aan de hand van de uitkomsten van een onderzoek dat door Twitter zelf aangevraagd werd bij het bedrijf EyeSee. Twitter deelde hier zelf een statement over:

“Met mobiele videoconsumptie op een recordhoogte, tonen studies aan dat merkimpact vrijwel onmiddellijk (binnen enkele seconden) gebeurt met videoadvertenties. Een recent door Twitter gesponsord onderzoek door EyeSee bepaalde dat een korte duur (minder dan zes seconden) sound-off video’s met duidelijke branding stimuleert en zorgt voor een aanzienlijk betere advertentieherinnering en berichtassociatie op mobiele apparaten dan lineaire TVC-achtige video’s. Optimale videoadvertenties en kijkervaringen zorgen voor merkverbetering en verkoop.”

Volgens EyeSee is 3 seconden de ‘hotspot’

Volgens EyeSee, een bedrijf dat studies van publieksbetrokkenheid uitvoert op basis van geavanceerde eye-trackingtechnologie, is 3 seconden eigenlijk de hotspot voor het oproepen en reageren van videoadvertenties. In theorie betekent dit dat de nieuwe biedoptie van 6 seconden meer dan voldoende is om een optimale respons te garanderen.

Hoe werkt het nu precies?

Video-adverteerders kunnen hun video’s gewoon op Twitter publiceren zoals zij gewoonlijk ook doen. Zij krijgen alleen een extra optie voorgeschoteld bij het online zetten van de betreffende video. Met deze nieuwe optie kunnen ze ervoor kiezen om alleen te betalen wanneer hun video gedurende 6 seconden wordt bekeken. Voor adverteerders levert dit dus een flexibelere optie op, waardoor zij makkelijker kunnen optimaliseren voor voltooide weergaven, terwijl zij ook meer kunnen vertrouwen op het feit dat het systeem van Twitter de video laat zien aan de juiste, relevante doelgroepen. Als Twitter dit niet doet, dan worden de video’s niet lang genoeg bekeken en hoeven de adverteerders niet te betalen.

Beschikbaarheid van de nieuwe 6-seconden regel

De nieuwe optie is beschikbaar voor gesponsorde video, InStream-videosponsors en InStream-videoadvertenties voor video’s van 15 seconden of minder. De functie is inmiddels helemaal uitgerold en beschikbaar voor alle Twitter adverteerders wereldwijd. Het is zeker de moeite waard om de 6-seconden regel van Twitter eens te testen bij je volgende Twitter videocampagne.

Voor het eerst met Twitter aan de slag?

Ben jij nog niet actief op Twitter? Dan is het goed om te weten dat het je zeker wel voordeel kan bieden als je wél actief wordt op Twitter. Het sociale netwerk werkt wel compleet anders dan andere netwerken, waardoor je zeker de tijd moet nemen om eraan te wennen en om er goed mee te leren omgaan.

Wij helpen je hier graag bij, bijvoorbeeld middels onze Twitter training. Interesse? Schrijf je in of neem eens contact met ons op voor meer informatie.