Social selling: dit moet je weten!

Met de dag leren we meer over de effecten van social selling. Waarom? Omdat nu toch wel duidelijk is dat dit dé manier van verkopen gaat worden in de toekomst. Dit betekent natuurlijk ook dat social selling eigenlijk geen optie meer is, maar een echte must.

Social selling wordt echt onmisbaar

Wij hebben wat statistieken voor je verzameld om je te laten zien dat je in de toekomst als ondernemer echt niet meer zonder social selling kunt. Deze statistieken laten je zien hoeveel voordeel social selling je op kan leveren.

Bereiken van het verkoopquotum

Steeds meer bedrijven aken gebruik van een verkoopquotum voor de verkopers die in dienst zijn. Onderzoek heeft laten zien dat 79% van de sales professionals die aan social selling doen het verkoopquotum aanzienlijk sneller en makkelijker behalen.

Ontwikkeling van een lead

Een lead die door middel van social selling tot stand komt leidt zeven maal zo vaak tot een langdurige zakenrelatie dan leads die op andere wijze ontwikkelen. Hierbij is het zelfs vaak zo dat het niet tot een eerste verkoop komt.

B2B en B2C professionals

84 procent van de B2C professionals die verantwoordelijk zijn voor het doorhakken van knopen en 75% van de B2B professionals die de verkoop besluiten moeten nemen laten zich leiden door informatie die op social media wordt aangetroffen.

Winsttoename met social selling

De ondernemingen die zich nu al intensief bezig houden met social selling zien een winsttoename van gemiddeld 16% als direct gevolg van de activiteiten op het gebied van social selling. Daarnaast wordt er bij deze ondernemingen een inkomstentoename van 10 tot 15% gezien. Tot slot neemt de acceleratie in de procestijd, of cyclustijd, toe met gemiddeld 26%.

Tijd voor social selling!

Ben jij nog niet actief in de wereld van social selling, of heb je je er wel in verdiept, maar wil je hier mee starten? Volg dan onze social selling training. Zeker een aanrader voor iedereen die actief aan de slag wil met social selling!