Vijf redenen waarom jij zakelijk moet bloggen!

Zakelijk bloggen is in deze tijd eigenlijk echt een must. We zien dat steeds meer Nederlandse bedrijven een actief zakelijk blog hebben, en dat is heel positief. Blogs doen namelijk veel voor je. Zo kun je jezelf makkelijk neerzetten als dé expert in jouw vakgebied en in zakelijke blogs kun je optimaal op SEO focussen. Hierdoor verbeter je de online vindbaarheid van jouw bedrijf, waardoor je meer kansen hebt om je bedrijf te laten groeien.

Dáárom is zakelijk bloggen belangrijk!

Helaas zien we toch nog dat er bedrijven zijn die nog steeds niet bloggen. Dat is zonde, want je laat echt kansen liggen. Twijfel jij over de zin van zakelijk bloggen? Dan geven wij je graag 5 sterke redenen om vandaag nog te starten.

1. Een zakelijk blog starten is heel makkelijk

Het is super eenvoudig om een zakelijk blog te starten. Een groot deel van de Nederlandse zakelijke websites draait op WordPress. Hierin is het eenvoudig om een berichtenpagina toe te voegen aan het deel statische pagina’s. Vervolgens kun je jouw zakelijke blogs gewoon op deze berichtenpagina plaatsen. Voor alle soorten CMS (Content Management Systeem) geldt dat een zakelijk blog makkelijk kan worden toegevoegd, waarna je gewoon kunt starten. Het is meestal een kwestie van een paar minuten voor je een actieve berichtenpagina aan je website hebt toegevoegd.

2. Mensen bezoeken je site voor blogs

Een blog geeft mensen een reden om jouw website te bezoeken. Voor het grootste deel is een bedrijfswebsite behoorlijk statisch, tenzij je voortdurend nieuwe content toevoegt in de vorm van blogs. Een blog geeft je de mogelijkheid om meer diepte en dimensie aan je stem toe te voegen. Omdat het regelmatig wordt bijgewerkt, kan het ervoor zorgen dat mensen terugkomen. Op den duur krijg je een groep vaste lezers en deze groep groeit als je blijft zorgen voor waardevolle content. Deze groep bestaat eigenlijk in het geheel uit potentiële klanten en uit mensen die al betalende klant van jouw bedrijf geworden zijn.

3. Het zorgt voor stof tot nadenken

Zakelijke blogs met een scherp randje zijn perfect om een discussie op gang te helpen. Natuurlijk moet het een gezonde discussie zijn, waarin meningen over en weer worden getost. Dit soort discussies zijn perfect voor het opdoen van nieuwe ideeën. De feedback die je krijgt zet je aan het denken en het komt meer dan eens voor dat hier ideeën uit voortkomen die bijdragen aan de groei van het bedrijf.

4. Zakelijke blogs vormen een inspiratiebron

Wanneer je eenmaal een tijdje aan het bloggen bent, dan heb je al een flinke verzameling onderwerpen aangesproken. Voor mensen die geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf, jouw merk, jouw product of dienst is deze verzameling één grote inspiratiebron. Hoe meer jij voedt, hoe meer waarde zij eraan geven. Uiteindelijk kun je jezelf zo neerzetten als de expert, waardoor mensen ook makkelijker voor jou zullen kiezen als zij eenmaal klaar zijn om een aankoop te doen.

5. Je bereik kan extreem groot worden

Het bereik van een zakelijk blog kan ongelooflijk zijn. Je weet nooit wie er op je blog terechtkomt, inclusief potentiële nieuwe klanten en pers. Zeker als je jouw zakelijke blogs op social media deelt, en je zorgt voor optimaal aansprekende en waardevolle content, kan het als een lopend vuurtje gaan. Voor je het weet heb je een enorm bereik waar je veel voordeel uit kunt halen. Dat is ook het fijne van zakelijke blogs: ze zijn makkelijk deelbaar via social media.

Heb jij moeite met zakelijk bloggen?

Zakelijk bloggen is altijd goed voor je bedrijf, maar dat betekent natuurlijk niet dat het makkelijk is. Vind jij het lastig om zakelijk te bloggen, heb je er gewoon geen tijd voor of kost het je bloed, zweet en tranen? Je kunt het bloggen uitbesteden aan ons. Door onze ruime ervaring kun jij jezelf als expert presenteren met de door ons geschreven blogs. Wil je hier meer over weten? Neem dan gerust contact met ons op of meld je aan voor onze cursus Zakelijk Bloggen.