Promoted pins nu gepersonaliseerd op Pinterest

Pinterest liet al eerder weten dat het ging testen met gesponsorde pins van adverteerders uit de V.S. en in verband hiermee worden nu vanaf 19 oktober de privacy instellingen van gebruikers gewijzigd. De gesponsorde pins gaan nu beter bij je interesses passen. Blijkbaar gaat de test voorspoedig en willen ze verder experimenteren met de zogenaamde “promoted pins”.

Promoted Pins op Pinterest

Al sinds mei doet Pinterest samen met een beperkte groep adverteerders een test met gesponsorde pins in de Vereenigde Staten.  Om relevantere promoted pins te kunnen tonen aan gebruikers worden daar nu de privacy instellingen voor gewijzigd. Met de informatie van de adverteerders worden de promoted pins die de gebruiker te zien krijgt aangepast aan hun profiel.

Meer mogelijkheden voor adverteerders

Met deze nieuwe optie voor adverteerders kan Pinterest hen laten zien wat de effecten zijn van hun advertenties op Pinterest. Daarnaast kunnen er betere analysehulpmiddelen gemaakt worden voor adverteerders. Voor adverteerders buiten de V.S. is dit echter nog geen optie, vooralsnog blijft de proef alleen binnen de V.S. lopen.

Privacybeleid van Pinterest

Gebruikers kunnen die promoted pins niet gepersonaliseerd willen, kunnen dit uitzetten bij hun accountinstellingen (via de webbrowser). Vanaf 19 oktober gaat het nieuwe privacybeleid in voor degenen die de functie niet hebben uitgeschakeld. De Do Not Track-instelling blijft nog wel gerespecteerd.

Jezelf promoten zonder “Promoted Pins”?

Natuurlijk hebben bedrijven geen promoted pins nodig om van zichzelf te laten horen op Pinterest. Zorg voor interessante pins, dan krijg je vanzelf volgers! Benieuwd hoe je zakelijk gebruik kunt maken van Pinterest? Kijk eens bij onze Pinterest training!