Nieuw: Pins promoten op Pinterest

De Pinterest gebruikers merkten het al een tijdje, tussen de normale Pins verschenen  zogenaamde Promoted Pins. Deze pins worden gesponsord door bedrijven. Hiermee hoopt Pinterest geld te gaan verdienen, want tot op heden gebruikten zij geen banners of andere vormen van reclame. Pinterest doet er alles aan om deze reclame zo min mogelijk op reclame te laten lijken, zodat gebruikers er weinig last van zullen hebben.

Invoeren van Promoted Pins na een geslaagde test

Pinterest begon in september van 2013 al met het testen van Promoted Pins, waarbij een aantal geselecteerde bedrijven deze Pins (gratis) mochten verzorgen. De bedrijven waren zeer tevreden over de resultaten die zij bereikten met hun advertenties en vanaf deze maand zal een beperkt aantal adverteerders betaald promoted Pins op Pinterest gaan zetten. Gesponsorde Pins zullen zo steeds meer in ieders nieuwsoverzicht komen te staan.

Gesponsorde Pins die passen bij Pinterest

Pinterest doet er alles aan om er voor te zorgen dat de gesponsorde Pins de gebruikers niet zullen irriteren. Een van de co-founders Ben Silbermann benadrukt dat de Pins binnen het plaatje van de gehele website zullen blijven passen. Het enige verschil met een normale Pin is een “promoted pin”- label met een link naar meer informatie over het product. Dit label zorgt ervoor dat het transparant is welke posts reclame zijn en welke niet. Daarnaast moeten de gesponsorde pins wel smaakvol zijn, schreeuwerige pop-ups en banners worden niet gewaardeerd. Als laatste zullen alleen relevante promoted pins verschijnen: dat ene zomerjurkje of een vakantie bijvoorbeeld, afhankelijk van welk type pins je vooral in geïnteresseerd bent.

“Pinteresting” voor bedrijven!

Deze nieuwe mogelijkheid is zeker “Pinteresting” voor bedrijven. Eerder lanceerde Pinterest al de mogelijkheid om meer informatie bij een Pin te geven voor webwinkels. Met deze veranderingen biedt Pinterest steeds meer zakelijke mogelijkheden voor bedrijven. Nieuwsgierig naar deze mogelijkheden voor u? Denk eens aan een Pinterest training.