Pas je Twitter strategie direct aan: meer foto’s!

Door een update van Twitter verschijnen foto’s en Vine video’s nu rechtstreeks in je tijdlijn. Hierdoor wordt het scrollen door je tijdlijn veel visueler. Het gebruik van beeldmateriaal valt vanaf nu dus veel meer op! Reden dus om je Twitter strategie direct aan te passen en foto’s te gaan gebruiken!

De Twitter update: beelden in je tijdlijn

Twitter heeft het beeld van de tijdlijn grondig veranderd. Je kunt vanaf nu foto’s en video’s meteen in de Tweet zien staan. Door hierop te klikken verschijnt vanzelf de hele versie van het beeld. Een ander onderdeel van de update is het makkelijker antwoorden, retweeten en favoriet maken op de mobiele Twitter versie door op de icoontjes te drukken. Voorheen moest je de Tweet hiervoor eerst uitbreiden en je kunt verwachten dat het aantal retweets en favorieten omhoog zal gaan.

Foto’s zijn de nieuwe Twitter strategie!

Doordat beeldmateriaal er gemakkelijk tussen andere tweets tussenuit springt valt het oog van potentiële kopers hier veel sneller op dan op doodgewone “saaie” teksttweets. Visuele banners en foto’s  worden sowieso gezien, ondanks dat er dan misschien niet op geklikt wordt. Zelfs al voordat de foto’s meteen zichtbaar waren werden berichten met foto al 91% meer geretweet of met favoriet bestempeld dan de tweets zonder foto.

Dus maak banners en deel foto’s

Zorg er dus vanaf nu voor dat bij alles wat je Tweet beeldmateriaal zit. Maak banners voor evenementen of prijsvragen en tweet regelmatig foto’s van je producten. Ook kun je foto’s van je kantoor of andere bezigheden tweeten. Wees wel alert, er zitten nog een aantal foutjes in het systeem waardoor foto’s kunnen vervormen op de mobiele versie.

Een nieuwe Twitter strategie

Waarschijnlijk zal het succes van Twitter-marketing vanaf nu gaan berusten op de creativiteit van het beeldmateriaal in tweets. Heb je interesse in het marketen op Twitter en weet je niet waar je moet beginnen? Volg dan nu de Twitter training!