Online platformen gebruiken print voor ledenwerving

Steeds meer platformen gaan aan de slag met print om zich verder te kunnen ontwikkelen en het succes te vergroten. Onder meer Google, Apple, LinkedIn en Facebook focussen zich nu op print in plaats van op de digitale marketing waar zij zich eerder op toelegden.

Sociale media gaan voor print

Social media netwerken moeten het vooral hebben van de online promotie, toch? Dit lijkt verleden tijd, want steeds meer sociale netwerken gaan zich richten op print. Vooral postercampagnes worden weer meer ingezet en winnen enorm aan populariteit, volgens campagne manager Shareena Patel, van PrintPower. LinkedIn heeft ervoor gekozen om te starten met direct mail en Google heeft de eerste posters ook al laten printen om Voice Search in de spotlights te zetten.

Briljant voor B2B

Patrick Collister heeft een belangrijke rol binnen de zogenaamde Google-familie. Als creative director van Google Zoo en Hoofd Design bij Google moet hij natuurlijk volledig up to date zijn als het om marketing gaat. Hij laat zijn mening dan ook horen over het inzetten van print. Naar zijn mening is print een B2B medium dan absoluut briljant is.

Print lijkt zich steeds verder uit te strekken

Het gaat allang niet meer alleen over wat leuke flyers, folders of posters. Tegenwoordig zijn er zelfs al ondernemers die direct groots uitpakken met een eigen magazine, zoals het modebedrijf Net-A-Porter deed met het tijdschrift Porter. Natalie Massenet, oprichtster en directrice van het modebedrijf, gaf aan het idee te hebben dat de cirkel nu, met de komst van papieren product, eindelijk rond was voor het label.

Social media inzetten

Print wordt weer populair, maar dit betekent niet dat social media niets meer doet. Sterker nog, er ontstaan nieuwe kansen in de wereld van social media! Wil jij alles weten over het realiseren van optimaal succes op het vlak van social media? Dan is een social media training zeker aan te raden!