Instagram content: 7 topics die scoren!

Instagram blijft groeien. Dit komt niet alleen doordat steeds meer particulieren ermee aan de slag gaan, maar vooral ook omdat steeds meer bedrijven Instagram opnemen in hun social media plan. Goed idee, want Instagram kan je veel succes opleveren. Dan heb je natuurlijk wel voldoende Instagram onderwerpen nodig en precies dat is waar veel bedrijven mee worstelen.

Gebruik deze handige onderwerpen voor Instagram

Instagram is natuurlijk nét even anders dan de andere kanalen. Hier draait alles om beeldmateriaal, terwijl de andere sociale kanalen toch vooral om tekst gaan. Juist dit gegeven zorgt ervoor dat bedrijven vaak moeite hebben met het vinden van goede Instagram onderwerpen. Hieronder vind je 7 onderwerpen die je voor Instagram kunt gebruiken.

1. Een boeklancering

Niet alle bedrijven geven natuurlijk een boek uit, maar er zijn wel steeds meer bedrijven die een e-book uitgeven. Waarom? Omdat je jezelf met een e-book heel makkelijk kunt positioneren als dé expert binnen jouw branche. Heb jij een e-book geschreven, of laten schrijven, en wordt deze na lang werken gepubliceerd? Post het op Instagram!

2. Bijeenkomsten

Ben je als bedrijf vaak aanwezig bij bijeenkomsten? Besteed er aandacht aan op Instagram! Hierbij kan het natuurlijk gaan om netwerkbijeenkomsten en ondernemersbijeenkomsten, maar het kan zeker ook gaan om buurt- of gemeenschapsbijeenkomsten. Ben jij aanwezig met jouw bedrijf? Deel het op Instagram voor meer betrokkenheid.

3. Personeelsfoto’s

De consument van vandaag zit anders in elkaar dat de consument van twintig jaar geleden. We kunnen steeds makkelijker ‘dichtbij’ bedrijven komen en dit zorgt ervoor dat consumenten een groeiende interesse hebben in de gezichten achter het bedrijf. Plaats eens wat foto’s van personeel op Instagram. Kies voor actiefoto’s of video’s, zodat je jouw doelgroep echt een stukje laat zien van wat zij uiteindelijk van jou ontvangen.

4. Historische tijdlijn

Zoals aangegeven willen consumenten tegenwoordig meer weten over een bedrijf dan voorheen. We willen de bedrijven écht kennen. Het is daarom altijd een leuk idee om een tijdlijn te maken van de historie van jouw bedrijf. Hoe is het begonnen? Welke mijlpalen liggen er inmiddels achter je? Maak een historische tijdlijn en deel deze op Instagram.

5. Liefde voor de stad

Jouw bedrijf is gevestigd in een stad, of misschien wel in een dorp, en die plaats is de moeite waard. Het is immers dé plaats waarin jouw bedrijf successen behaalt. Lang niet al jouw klanten zullen weten hoe de omgeving van jouw bedrijf eruit ziet. Wat zijn de mooiste plekken van de plaats waarin jouw bedrijf staat? Waar ben je trots op? Wat zie jij als je uit je kantoorraam kijkt? Allemaal goede onderwerpen voor een mooie Instagram post.

6. Liefdadigheidswerk

Wat doe jij met je bedrijf voor de maatschappij? Steeds meer bedrijven zetten zich in op het vlak van liefdadigheid. Dit gebeurt op meerdere manieren. Hoe je het ook doet, het wordt altijd gewaardeerd. Het is daarom goed om dit te delen met je doelgroep en dat kun je natuurlijk perfect doen met mooie plaatjes op Instagram.

7. Lokale evenementen

Als lokaal bedrijf kan het wat lastiger zijn om goede onderwerpen te vinden. Je doelgroep is wellicht wat kleiner en de omgeving is goed bekend voor je klanten. Dat betekent zeker niet dat er geen onderwerpen overblijven. Je kunt ook in dit geval prachtige foto’s van je omgeving delen, bijvoorbeeld. Daarnaast mag je de lokale evenementen niet vergeten. Ben jij aanwezig op de plaatselijke markt, bij een groot evenement in de buurt of bijvoorbeeld in een lokale winkel om een dagje te promoten? Leg het vast en post het op Instagram.

Volg eens een Instagram training

Instagram is mooi, maar voor veel ondernemers blijft het toch een raadsel hoe je nu écht succes bereikt met ‘plaatjes’. Lukt het jou niet om succes uit Instagram te halen, maar wil je er wel goed mee aan de slag? Volg dan eens een Instagram training bij ons.