Nu ook #hashtags op Facebook

Bij Facebook zitten de ontwikkelaars niet stil! Vorige week kondigde ze op hun blog aan dat ze de #hashtag gaan introduceren en één week later is de functie al live! Nu Facebook ook de hashtag functie heeft toegevoegd geeft dit weer nieuwe opties om status-updates zo goed mogelijk te verspreiden. Met behulp van onderstaande tips kun je de hashtag optimaal benutten.

Hashtags werken nu ook op Facebook

Hoewel de hashtags bekend zijn geworden dankzij Twitter kunnen ze nu ook gebruikt worden op Facebook. Gebruikers kunnen sinds kort via Facebook zoeken op hashtags en zullen dan alle posts vinden met deze hashtag erin. Met deze optie kunnen gebruikers zien wat anderen over een onderwerp zeggen of gedeeld hebben. Zodra je klinkt op een #-woord, opent Facebook een pop-up-venster met daarin alle recente berichten met hetzelfde #-woord erin. Door hashtags strategisch te gebruiken kun je dus nieuw verkeer naar jouw pagina leiden.

Hashtag altijd je bedrijfsnaam

Wanneer je een status update maakt op je Facebook bedrijfspagina hashtag dan altijd je bedrijfsnaam. Hierdoor verschijnt jouw update tussen alle andere posts waarin gebruikers jouw bedrijfsnaam hebben getagged.

Hashtag op zoekwoorden

Met deze nieuwe functie kunnen gebruikers op meerdere hashtags zoeken. Er zal dan ook veel gezocht worden op #korting #bedrijfsnaam.
Wanneer je een korting of aanbieding aankondigt op Facebook hashtag dan altijd je bedrijfsnaam en het woord korting. #tweehaleneenbetalen zal niet of nauwelijks gevonden worden terwijl “Nu twee halen één betalen #korting bij #bedrijfsnaam.” wel direct gevonden wordt en toch duidelijk is.

Trend hashtaggen

Maak slim gebruik van trends en zoekwoorden. Door populaire zoekwoorden te verwerken en hashtaggen in jouw Facebook status update zal je post verschijnen tussen alle berichten en dus erg vaak bekeken worden. Denk bijvoorbeeld aan “Heb je niets met het #WKvoetbal? Boek dan nu een #lastminute met #korting bij #Naambedrijf.”

zoeken op hashtag

Overdrijf het niet

Met deze functie krijgen ondernemers een geweldige kans om hun bedrijf via Facebook op de kaart te zetten. Maar overdrijf het niet. Hashtag niet elk woord, plaats niet elke 20 minuten een nieuwe status update. Houdt het professioneel.

Meer weten over #hashtags?

Bij de Facebook training vertellen we je alles over de functies van Facebook en je dit effectief kunt gebruiken voor je onderneming.