Maak slim gebruik van je persoonlijke LinkedIn profiel!

LinkedIn is natuurlijk onmisbaar voor bedrijven en professionals. Als je maar actief wilt zijn op één sociaal netwerk en het gaat je echt om de zakelijke relaties, dan kies je voor LinkedIn. LinkedIn is immers hét professionele netwerk. Terwijl de aanwezigheid van bedrijfspagina’s groeit op LinkedIn, domineren persoonlijke profielen nog steeds het platform. Hier zijn belangrijke redenen voor te noemen en daar vertellen wij je graag meer over.

Persoonlijke profielen bieden meer waarde

Bedrijfspagina’s zijn waardevol. Ze kunnen meer informatie geven over je bedrijf, een link tonen naar je startpagina en een netwerk van jouw medewerkers ondersteunen. Daarnaast zijn er diverse manieren waarop je de zichtbaarheid van jouw bedrijfspagina kunt verbeteren. Toch is het zo dat persoonlijke profielen méér weergaven en méér betrokkenheid laten zien dan de bedrijfspagina’s. Het is daarom belangrijk om slim gebruik te maken van je persoonlijke pagina voor het boosten van je bedrijfspagina. Hieronder vind je 5 zaken die verklaren waarom persoonlijke profielen het beter doen dan bedrijfsprofielen.

1. Geen verzoeken of berichten

Vanaf een bedrijfspagina kun je geen persoonlijke berichten sturen en het is ook niet mogelijk om vanaf deze pagina connectieverzoeken te verzenden.

2. Geen LinkedIn Publisher

Steeds meer mensen maken effectief gebruik van LinkedIn Publisher en behalen hiermee uitstekende resultaten. Helaas kun je LinkedIn Publisher niet gebruiken vanaf een bedrijfspagina.

3. Mensen volgen liever personen

Onderzoek laat zien dat mensen op LinkedIn liever personen volgen dan bedrijven. Uiteindelijk zijn er gewoon veel betere mogelijkheden om direct contact te leggen met personen dan met een merk.

4. Professionals willen sparren

Veel professionals zijn aanwezig op LinkedIn om te sparren met andere professionals. Dit is niet mogelijk vanaf een bedrijfsprofiel.

5. We zoeken persoonlijkheid

Wanneer je een maximale betrokkenheid wilt realiseren, dan moet je in deze tijd focussen op ‘de persoonlijke touch’. Het overbrengen van deze persoonlijke touch is veel lastiger via een bedrijfsprofiel dan vanaf een persoonlijk profiel.

Haal jij het maximale uit LinkedIn?

Veel bedrijven vinden het lastig om succesvol te zijn op LinkedIn. Dit heeft vaak te maken met het feit dat het persoonlijke profiel volledig los staat van het zakelijke profiel. Het persoonlijke profiel wordt voor andere doeleinden gebruikt of laat totaal niet zien dat het verband houdt met het bedrijfsprofiel. Het is goed om slim gebruik te maken van je persoonlijke LinkedIn profiel om je bedrijfsprofiel te boosten. Wil jij het maximale uit LinkedIn halen, maar het je het gevoel dat je dat op dit moment niet doet? Dan helpen wij je graag. Volg bijvoorbeeld eens een LinkedIn training bij ons.