Instagram matches: de top 5 leukste ideeën

Instagram matches, of wedstrijden op Instagram, doen het al jaren heel goed. Misschien kun jij je nog de tijd herinneren waarin bedrijven iets leuks weggaven als beloning voor het liken en delen van een post. Tijden veranderen. De simpele verzoekjes zijn inmiddels vervangen door leuke wedstrijdjes en prijsvragen. Het maakt het allemaal net even leuker én spannender. Bedrijven halen zeker voordeel uit de Instagram matches. Om deze reden is het ook zo leuk om ermee aan de slag te gaan.

Dit zijn de 5 Instagram matches met het beste effect

Wil jij aan de slag met een leuke match, wedstrijd of uitdaging op Instagram? Dan is het natuurlijk goed om te weten welke opties je hebt en welke gemiddeld genomen zorgen voor de meeste interactie. Wij delen de 5 soorten Instagram matches met het beste effect met je, zodat jij ermee aan de slag kunt.

1. De leukste reactie

Deze Instagram match is heel eenvoudig en zorgt vaak voor veel reacties. Het enige wat je hoeft te doen is een leuke post te plaatsen en mensen te vragen om een leuke reactie. De leukste reactie wint iets leuks, zoals een gadget of een cadeaubon. Dat kun je natuurlijk zelf bepalen. Je zult zien dat mensen ineens heel creatief worden en het ook gewoon erg leuk vinden om mee te doen.

2. Het meest originele bijschrift

Een leuke foto heeft natuurlijk een goed bijschrift nodig. Over het algemeen bedenk je deze als bedrijf zelf, maar in de vorm van een wedstrijd kun je dit ook eens overlaten aan je volgers. Laat jouw volgers een leuk bijschrift verzinnen. Natuurlijk gebruik je het leukst bedachte bijschrift en ligt er iets leuks klaar voor de bedenker van dit bijschrift.

3. Vind de oplossing

We vinden het op zijn tijd allemaal leuk om even goed aan het denken gezet te worden. Een Instagram match met een som, een rebus of een raadsel is dan ook zeker een aanrader als je mensen even lekker aan het denken wilt zetten. Dit wordt door veel mensen zeer gewaardeerd. Zorg wel voor een goede moeilijkheidsgraad die past bij jouw doelgroep. Maak het niet te moeilijk, maar zeker ook niet te makkelijk.

4. Beeld een Instagram match uit

Je hoeft een wedstrijd niet altijd te omschrijven. Deze kun je natuurlijk ook uitbeelden in een Instagram Story. Een heel belangrijk voordeel hiervan is dat het bereik groot is, vooral omdat Instagram Stories heel populair zijn. Mensen kunnen hun antwoorden of inzendingen aan je aanbieden, zodat jij vervolgens een winnaar kunt kiezen. Deze wedstrijdjes kun je natuurlijk helemaal naar eigen inzicht vormgeven. Alles is mogelijk!

5. De speurwedstrijd

Mensen vinden het leuk om online te speuren. Jij kunt hen hierin stimuleren door iets online te verstoppen voor hen. Zo zijn er bedrijven die met de kerst kerstballen ‘verstoppen’ op de website. Aan de online bezoekers de vraag hoeveel kerstballen er zijn. Dit spelletje wordt met Pasen ook gespeeld met Paaseieren, bijvoorbeeld. Ook hier kun je veel kanten mee op. Zet een leuke speurtocht in elkaar en laat je volgers lekker zoeken. Het is een leuk tijdverdrijf en dat wordt zeker gewaardeerd.

Haal meer succes uit Instagram voor je bedrijf

Instagram is booming. Steeds meer bedrijven kiezen Instagram boven Facebook. Het is dan ook zo dat het publiek op Instagram wat jonger is en ook vaker als meer betrokken wordt bestempeld. Je kunt als bedrijf zeker veel voordeel halen uit activiteiten op Instagram, maar dan is het wel belangrijk dat je een helder plan van aanpak hebt. Instagram werkt alleen voor je als jij er op de juiste wijze mee omgaat. Kun je hier nog wel wat ondersteuning bij gebruiken? Volg dan eens een Instagram training bij ons!