Facebook inhoud en communities beheren: 3 tips!

Facebook is voortdurend bezig met het doorvoeren van ontwikkelingen die ervoor zorgen dat bedrijven beter in staat zijn om inhoud en communities te beheren. Van alle sociale kanalen behoort Facebook zeker tot de partijen die zich het sterkst inzet voor bedrijven. Dit doet Facebook vooral door steeds nieuwe mogelijkheden te creëren. Nu legt het sociale netwerk de focus op het verbeteren van inhoud en community beheer.

Makkelijker je Facebook-inhoud en communities beheren

Meer dan de helft van alle kleine bedrijven, namelijk 55 procent, geeft aan gebruik te maken van digitale tools om met klanten te communiceren. We zien dat social media voor steeds meer bedrijven de norm wordt voor deze communicatie. De telefonische klantenservice verdwijnt waar social media klantenservice verschijnt. Hier haakt Facebook goed op in door nieuwe mogelijkheden te bieden om onder meer communities effectiever te laten groeien. Hieronder vind je 3 nieuwe manieren voor een beter beheer van je Facebook inhoud en communities.

1. Het bouwen van een community

Voor bedrijven die al gebruikmaken van de nieuwe, opnieuw ontworpen Facebook Pages-ervaring, introduceert Facebook extra manieren om je community te beheren en relevante inhoud van andere bedrijven te vinden zonder van de app af te hoeven wijken. Meer specifiek kunnen bedrijven hun bedrijfsprofiel gebruiken om routinetaken te stroomlijnen, zoals reageren, posten en liken. Om je nog meer tijd te besparen bij het beheren van je zakelijke account, stelt Facebook voor om gebruik te maken van het Professional Dashboard. Dit dashboard dient als een centrale hub voor alle belangrijke tools en bruikbare Page Insights. Vergeet niet de mogelijkheid om taak gebaseerde machtigingen in te stellen voor beheerders om verder te controleren wie toegang heeft tot jouw pagina.

2. Een nieuw conversieleads doel

Facebook was er in de officiële aankondiging duidelijk over: “De behoefte aan digitale zakelijke communicatie en transacties neemt niet af en we blijven producten bouwen die voldoen aan de veranderende behoeften van mensen en bedrijven, terwijl ze meer online willen doen”. Hiermee gaf Facebook aan de nadruk te leggen op de kwaliteit versus kwantiteit van leads. Een nieuw Conversieleads doel voor leadadvertenties stelt adverteerders in staat te optimaliseren voor lead en puur volume. Anders gezegd, met de nadruk op functionaliteit van leadadvertenties in plaats van alleen voor bereik te gaan. Je kunt je CRM-gegevens ook integreren met Facebook. Om relaties op langere termijn te stimuleren, introduceerde Facebook ook de optie om het formulier voor leadadvertenties om te zetten in Messenger-sjablonen.

3. Toch weer terug naar telefooncontact

Adverteerders kunnen met de nieuwe ‘Beladvertenties’ een CTA-knop ‘Nu bellen’ in hun advertenties weergeven. Dit stelt adverteerders niet alleen in staat om in realtime contact te leggen met consumenten, maar helpt ook de algehele prestaties van oproepadvertenties te verbeteren en de kosten per oproep te verlagen. Tijdens het testen meldt Facebook dat er een kostenverlaging van meer dan 30 procent per gesprekskwaliteit is waargenomen.

Maak optimaal gebruik van de opties van Facebook

Facebook heeft eerder aangegeven vooral te willen gaan focussen op het Metaverse. Dit zou betekenen dat er minder ontwikkelingen op Facebook plaats zouden vinden. Gelukkig blijft het platform wel verbeteren voor bedrijven. Daar kun jij je voordeel mee doen, door optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden van Facebook. Weet je niet precies hoe jij het maximale uit het platform haalt voor je bedrijf? Meld je dan nu aan voor een Facebook training bij ons!