Zakelijke blogs: 6 tips voor meer effect

Als je uren zit te ploeteren op je zakelijke blogs, dan wil je natuurlijk ook wel het effect bereiken waar je naar op zoek bent. Je wilt iets terug voor al die moeite die je ervoor hebt gedaan. Helaas valt het niet altijd mee om veel succes te bereiken met zakelijke blogs. Dit hoeft niet direct te maken te hebben met de inhoud van je blogs. Het kan zeker ook te maken hebben met een foutje in de structuur van je website of met een technische issue van je website dat opgelost moet worden.

Zo bereik je meer effect met zakelijke blogs

Wil jij ook meer succes bereiken met de zakelijke blogs, maar lijkt het allemaal niet te lukken? Wij hebben een handig tiplijstje opgesteld met zaken die je nog na kunt lopen. Deze tips helpen je zeker om meer uit je zakelijke blogs te halen.

1. Controleer de laadtijden

Het is belangrijk om de laadtijden van je website met regelmaat te controleren. Waarom? Omdat een te lange laadtijd bezoekers kost. Wanneer een webpagina meer dan 2 seconden in beslag neemt om volledig te laten, dan zal een groot deel van de online bezoekers weer vertrekken voor de pagina gezien te hebben. Het duurt eenvoudigweg te lang en de gemiddelde bezoeker heeft geen geduld. Grote afbeeldingen en video’s kunnen de laadtijd negatief beïnvloeden. Check de laadtijden dus met regelmaat en onderneem actie als blijkt dat de laadtijd te lang is.

2.  Voeg beeldmateriaal toe

Een zakelijk blog dat puur en alleen uit tekst bestaat is saai. Dit is de mening van de gemiddelde bloglezer. De tekst kan hoog interessant zijn en toch niet gelezen worden, enkel omdat er geen beeldmateriaal toe is gevoegd. Visuals zijn heel belangrijk voor een groot effect van je zakelijke blogs. Zorg dus voor goed, hoogwaardig beeldmateriaal. Let er wel altijd op dat de afbeeldingen rechtenvrij zijn als ze niet van jezelf zijn.

3. Check de navigatie op je website

Soms zijn zakelijke blogs bijna onvindbaar wegens een slechte of incorrecte navigatie binnen de website. Als je een zakelijke blogpagina hebt, dan moet deze direct in het hoofdmenu zichtbaar zijn, bovenaan of onderaan je website. Als mensen eerst een aantal keren door moeten klikken voor zij bij de zakelijke blogs terecht komen, dan zijn de meeste mensen al verdwenen voor zij daadwerkelijk op de blogpagina terechtkomen. Maak het vinden van je zakelijke blogs gemakkelijk.

4. Voeg altijd een CTA toe

Het is heel belangrijk om een zakelijk blog te voorzien van een CTA, ofwel een Call To Action. Motiveer bijvoorbeeld om een bestelling te plaatsen, om een adviesgesprek aan te vragen, om in te schrijven op de nieuwsbrief of om contact op te nemen. Je kunt hier zelf invulling aan geven. Vertel duidelijk wat het is dat jij van de lezer verwacht.

5. Zorg voor een duidelijk overzicht

Stel, je bent fietsverkoper en je blogs over fietsonderhoud, fietsreparatie, fietsonderdelen nieuwe fietsen, tweedehands fietsen, elektrische fietsen en opoefietsen. Staan alle blogs door elkaar? Wat moet iemand dan doen als die persoon alleen wil lezen over elektrische fietsen? Gaan scrollen en zien wat zij tegenkomen? Maak duidelijke categorieën en plaats je zakelijke blogs in de juiste categorie.

6. Maak alles makkelijk vindbaar

Mensen die zoeken naar iets specifieks maken graag gebruik van een zoekbalk. Het kan zijn dat zij zoeken naar een bepaald product of een dienst, naar zij kunnen natuurlijk ook bewust zoeken naar informatie, tips of adviezen. Zorg ervoor dat zij makkelijk kunnen vinden wat zij op jouw website zoeken. Dit doe je door een zoekfunctie op je website toe te voegen.

Heb jij goede zakelijke blogs nodig?

Zakelijk bloggen is belangrijk, maar wat nu als het gewoon niet voor je weggelegd is? Dan kun je het schrijven van je blogs uitbesteden aan ons. Wij zorgen ervoor dat jij fantastische blogs kunt posten. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem gerust eens contact met ons op.