Betrek een influencer bij de lancering van je product

De lancering van je product is niet zomaar iets. Natuurlijk wil je zeker zijn dat jouw product op de juiste wijze gepresenteerd wordt, dat jouw product direct indruk maakt en het liefst natuurlijk ook dat jouw doelgroep al staat te popelen om je nieuwe product te kopen. Helaas gaat het allemaal niet vanzelf. Wil jij zeker zijn dat jouw product al goed onder de aandacht wordt gebracht voordat het daadwerkelijk op de markt verschijnt? Dan kan het zeker een goed idee zijn om een influencer te betrekken bij de lancering van je product.

Waarom alleen traditionele advertenties niet genoeg zijn

Veel ondernemers die een product willen lanceren kiezen voor traditionele advertenties. In de basis is dit prima, maar niet wanneer je niet ook andere acties onderneemt. Tijden zijn veranderd, doelgroepen zijn veranderd. De consument van vandaag zoekt naar houvast. Voordat mensen een nieuw product besluiten te kopen willen zij ‘bewijs’ dat het product echt zo goed is als jij zegt dat het is. Een advertentie van jouw eigen bedrijf zal geen optimale indruk achterlaten, om de eenvoudige reden dat veel consumenten van nu jou niet zomaar op je woord zullen vertrouwen. Iedereen zal zijn of haar eigen product immers aanprijzen. Daar ben je ondernemer voor. Je hebt ‘bewijs’ nodig, en precies daarvoor kun je een influencer inschakelen.

Wat doen mensen als zij een nieuw product willen kopen?

Heb jij wel eens stil gestaan bij wat mensen precies doen als zij een nieuw product willen kopen? Sta je er wel eens bij stil hoe je zelf handelt als je twijfelt over de aanschaf van een product dat nieuw op de markt is? Goede kans dat je op zoek gaat naar ervaringen van mensen die de sprong wel al gewaagd hebben. Mensen gaan online op onderzoek uit om te ontdekken wat anderen over het product zeggen. Onderzoek wijst uit dat 9 op de 10 consumenten eerst online beoordelingen leest voordat er een aankoopbeslissing wordt genomen. Maar liefst 59 procent baseert de aankoopbeslissingen op aanbevelingen van de mensen die ze kennen en vertrouwen, zoals vrienden, familieleden en de mensen die ze online volgen. Tot deze laatste groep behoren de influencers.

Kies wel de juiste influencer

Een productlancering vraagt om een juiste aanpak. Gaat het tijdens de voorbereidingen al verkeerd? Dan kan dit een grote, negatieve invloed op de lancering van het product of het product zelf hebben. Dit wil je voorkomen. Het is daarom extra belangrijk om de juiste influencer te kiezen. Kijk goed naar de opgebouwde community van influencers. Het is belangrijk dat jouw doelgroep en de community van de influencer overeenkomen. Bestaat jouw doelgroep uit 40-plussers en bestaat de community van de influencer voornamelijk uit twintigers? Dan is er geen match. Dit is natuurlijk slechts een voorbeeld. Besteed veel aandacht aan het kiezen van de juiste influencer, want dat maakt het verschil.

Wij helpen je graag met selecteren

Door de jaren heen hebben wij al meerdere klanten geholpen met de inzet van influencer marketing. Als jij aan de slag wilt met een influencer voor je productlancering, dan denken wij graag met je mee. Wij zorgen voor een professioneel advies en een optimale begeleiding. Daarnaast kunnen wij de juiste influencer voor je selecteren als je dat wilt. Ben je benieuwd naar wat wij precies voor jou kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met ons op.