Maak advertenties op social media persoonlijk

De laatste jaren hebben we te maken met een belangrijke trend in de wereld van marketing, namelijk personalisatie. Het moet steeds persoonlijker, zodat bedrijven in staat zijn om steeds dichter bij hun doelgroep te staan. Deze trend zet zich voort op social media. Het wordt belangrijker om advertenties op social media te personaliseren. De social media-advertenties krijgen daardoor namelijk meer impact, onder andere omdat er steeds meer gebruik wordt gemaakt van sociale mediakanalen. Een snel groeiende trend op social media zijn dan ook de gepersonaliseerde advertenties. Als bedrijf moet je steeds meer gaan focussen op deze persoonlijke aanpak.

Betaalde advertenties op Instagram het populairst

Betaalde advertenties werken en dat is de reden waarom meer dan de helft van de bedrijven van plan is hun advertentiebudget op sociale media te verhogen. Aangezien de stijgende trends op social media gericht zijn op video en grafische inhoud, is het geen verrassing dat Instagram het grootste deel van de advertentie-uitgaven op social media zal zien. Hier komt natuurlijk ook bij dat Instagram hard groeit. Het platform wordt steeds populairder en ook dat heeft uiteraard invloed op de manier waarop een social mediabudget wordt ingezet. Een steeds groter deel van de marketeers zet extra in op advertenties op Instagram.

Andere sociale kanalen blijven ook populair

Facebook, YouTube en LinkedIn zullen ook een toename van advertentieverkeer en inhoudspromotie zien. Marketeers melden dat deze kanalen volgens Hootsuite het meest effectief zijn in het bereiken van hun bedrijfsdoelen. Daarnaast zijn ze behoorlijk effectief voor verschillende soorten bedrijfsgroei en -ontwikkeling. Elk bedrijf, groot en klein, kan een optimale impact bereiken met advertenties op social media. Toch, bedrijven moeten zich wel bewust zijn van het feit dat de concurrentie blijft groeien. Dit betekent dat je de advertentiecampagnes steeds creatiever moet aanpakken om op te vallen. Gepersonaliseerde advertenties zijn hierdoor echt in opkomst.

Waar moet je op focussen met je advertenties?

Wat betreft advertentie-inhoud moet je een beetje creatief zijn om je zichtbaarheid en conversieratio te vergroten. Gebruik social proof en user-generated content om op te vallen. Je moet je ook concentreren op het maken van kortstondige inhoud die slechts voor een beperkte tijd beschikbaar is. Waarom? Omdat dit valt onder de zogenaamde FOMO-marketing. FOMO staat voor Fear of Missing Out, ofwel de angst om iets te missen. Kortstondige inhoud is hier perfect voor. Vervolgens ga je personaliseren. Dit kan op meerdere manieren. Het belangrijkste aandachtspunt hierbij is dat je ervoor zorgt dat de kijker zich echt persoonlijk aangesproken voelt. Dit schept direct een bepaalde basisband waar je gemakkelijk op voort kunt borduren.

Aan de slag met effectieve social media-advertenties

Bedrijven die aan de slag gaan met social media-advertenties halen hier zeker voordeel uit. Wel is het belangrijk dat je ervoor zorgt dat de hele campagne van A tot Z optimaal ingericht is. Dit is niet altijd eenvoudig. Wanneer je er geen ervaring mee hebt, dan kan het nog best een complexe toestand zijn om een campagne effectief in elkaar te zetten. Volg eens een social media training bij ons, zodat jij de beste prestaties uit je social media-advertenties gaat halen.