5 tips voor meer impact op Facebook
Je wilt natuurlijk veel impact bereiken met je Facebook activiteiten, maar hoe doe je dit precies? Daar zijn meerdere manieren voor. Het is vooral belangrijk om goed te kijken naar je eigen bedrijf of merk en de bijbehorende mogelijkheden. Daarnaast is het belangrijk om goed naar je doelgroep te kijken. Je bereikt een optimale impact door alles wat je doet in te richten naar je doelgroep.
Zo bereik je meer impact op Facebook
Zoals gezegd zijn er meerdere manieren om meer impact te bereiken met je social media activiteiten. Natuurlijk helpen wij je graag een stuk op weg. Hieronder vind je 5 tips voor meer impact op Facebook.
1. Gebruik de targeting tools op Facebook
Met Facebook kun je bepaalde doelgroepen targeten met specifieke updates, of het nu gaat om geslacht, relatie of opleiding, leeftijd, locatie, taal of interesses. Je kunt individuele paginaberichten segmenteren op basis van deze criteria. Klik gewoon op het kleine ‘bullseye’ symbool onderaan het bericht dat je wilt publiceren, en je kunt statistieken instellen voor zowel een voorkeur publiek als een publiek waarvan jij denkt dat het jouw inhoud misschien niet wil zien.
2. Zet belangrijke berichten vast op je pagina
Wanneer je nieuwe inhoud op je Facebookpagina plaatst, worden oudere berichten verder naar beneden op de tijdlijn geduwd. Maar soms wil je misschien dat een specifiek bericht langer bovenaan je pagina blijft staan, ook nadat je nieuwe updates hebt gepubliceerd. Om dit op te lossen, biedt Facebook de mogelijkheid om één bericht per keer bovenaan jouw pagina te “pinnen”. Je kunt vastgezette berichten gebruiken voor onder meer productaankondigingen, evenementen of aanbiedingen voor het genereren van leads.
3. Zet toegang tot privéberichten aan
Een kleine wijziging in de instellingen van je bedrijfspagina kan zorgen voor een grote impact. Je kunt op Facebook zelf bepalen of je wilt dat mensen de mogelijkheid hebben om een privébericht te sturen of niet. Staat dit uitgeschakeld? Dan moeten mensen dus via een andere weg contact met je opnemen. Door deze functie in te schakelen biedt je een supersnelle manier om contact met je op te nemen. Daar maken mensen graag gebruik van. Een optimale bereikbaarheid helpt je om een sterk imago op te bouwen op social media.
4. Controleer en reageer op alle opmerkingen
Opmerkingen op je posts vragen om reactie. Het is goed om op de eerste plaats alle opmerkingen te controleren. Dit is namelijk vaak dé manier om meer te leren over je doelgroep en de manier waarop jouw post ontvangen wordt door deze doelgroep. Je kunt er veel van leren en krijgt nieuwe inzichten. Daarnaast zorg je ook voor meer impact als je laat zien dat je openstaat voor interactie met je doelgroep. Dit signaal geef je eenvoudig af door te reageren op alle opmerkingen die je ontvangt.
5. Meet al je Facebook inspanningen
Meten is weten. Het klinkt zo cliché, maar het is absoluut waar. Door steeds te meten wat jouw Facebook inspanningen je opleveren kun je makkelijker bepalen wat je kunt doen om de prestaties te verhogen. Pas eens iets aan in je posts en ontdek wat dat met de resultaten doet. Zijn deze beter of juist slechter? Zo leer je waar je doelgroep wel goed op reageert en waarop niet. Het helpt je om je strategie voortdurend te verbeteren. Uiteindelijk leidt dit ook tot steeds meer impact op Facebook.
Wil jij ook meer impact op Facebook bereiken?
Alle bedrijven willen natuurlijk profiteren van een optimale impact op Facebook, maar dit gaat niet vanzelf. Je kunt bovenstaande tips gebruiken om je impact te boosten. Wil jij zeker weten dat je het maximale uit al je Facebook inspanningen haalt? Volg dan eens een Facebook training bij ons. Je weet dan zeker dat jij op de juiste manier met Facebook omgaat om een optimale impact op je doelgroep te bereiken.