Wat kun jij leren van de grootste LinkedIn bedrijfspagina’s?

Veel bedrijven geven aan het lastig te vinden om succes te halen uit de bedrijfspagina op LinkedIn. Het is dan ook zeker zo dat je met je bedrijfspagina lastiger een grote groep volgers bereikt dan met een persoonlijke pagina. Toch is het zeker niet onmogelijk om een bedrijfspagina op LinkedIn ‘uit de voegen’ te laten groeien. Dit wordt bewezen door de grootste LinkedIn bedrijfspagina’s. Wat kunnen we van hen leren?

Dit leren de grootste LinkedIn bedrijfspagina’s ons

Voordat we verder gaan is het natuurlijk wel de moeite waard om te vermelden welke bedrijfspagina’s op LinkedIn in de top 3 staan. Op de eerste plaats vinden we de bedrijfspagina TED-conferenties met maar liefst 12,5 miljoen volgers. Op de tweede plek vinden we Google, met 12,1 miljoen volgers. De derde plaats wordt door Amazon in beslag genomen, met een volgersaantal van 8,6 miljoen. Er zijn overeenkomsten te vinden tussen deze grootste LinkedIn bedrijfspagina’s en daarom kunnen wij veel van deze pagina’s leren. Er zijn namelijk vijf dingen die zij allemaal doen en waarmee zij hun succes hebben bereikt. Deze vijf dingen vind je hieronder.

1. Sociale verantwoordelijkheid

LinkedIn merkt op dat deze bedrijven regelmatig sociale verantwoordelijkheid van bedrijven, duurzaamheid en andere sociaal voordelige werkwijzen op hun bedrijfspagina’s benadrukken, wat hen helpt een betere verbinding met hun on-platform gemeenschappen tot stand te brengen.

2. Video inhoud

LinkedIn geeft aan dat bedrijfspagina’s groot worden door video inhoud te delen. Dit is ook precies wat de top 3 van grootste LinkedIn bedrijfspagina’s met elkaar gemeen hebben. Deze bedrijven focussen gericht op het delen van interessante video inhoud. LinkedIn zegt dat deze bedrijven video’s plaatsen met ‘korte looptijden, aandachttrekkende elementen en onderschriften voor mensen die zonder geluid kijken’, waarbij velen nu ook LinkedIn’s eigen live streaming aanbod gebruiken om nieuwe videotypen te bieden.

3. Aandacht voor interne experts

Het spreekt voor zich dat grote bedrijven, zoals Google en Amazon, veel experts in huis hebben. We zien dat zij regelmatig zorgen voor extra aandacht voor deze experts in hun LinkedIn updates. LinkedIn geeft aan dat de bedrijven die doen om een band met LinkedIn leden tot stand te brengen én om het merk een gezicht te geven. Daarnaast helpt dit de bedrijven ook om nieuw talent aan te trekken.

4. Focus op innovatie

Als er iets is dat we op alle drie de bedrijfspagina’s terug zien, dan is het wel een ruime aandacht voor innovatie. LinkedIn geeft aan dat de bedrijfspagina’s zorgen voor boeiende en creatieve manieren om hun plannen en vooruitgang te delen met hun volgers. Door hun leiderschap in de sector te presenteren op LinkedIn, werken ze aan een verdere versteviging van hun positie in hun respectieve sectoren.

5. Inclusie en diversiteit

Inclusie en diversiteit zijn twee zaken die veel aandacht krijgen van de top 3 grootste bedrijfspagina’s op LinkedIn. LinkedIn heeft hier een duidelijke verklaring voor. Het professionele netwerk geeft aan dat de bedrijven dit doen, omdat mensen organisaties willen volgen en zaken willen doen met organisaties waarmee zij hun waarden delen. Gelijkheid is in dit geval heel belangrijk en precies daar leggen de drie partijen hun focus op. Zo wordt gezocht naar de ultieme verbinding.

Aan de slag met je LinkedIn bedrijfsprofiel

Het opbouwen van een succesvol LinkedIn bedrijfsprofiel is niet eenvoudig. Je moet er altijd rekening mee houden dat het tijd kost, veel aandacht van je vraagt en voortdurend ‘voeding’ nodig heeft. Wil jij effectief met je LinkedIn bedrijfspagina aan de slag om er meer succes uit te halen? Dan kun je bij ons natuurlijk een gerichte LinkedIn training volgen.