Online leads krijgen op 4 krachtige manieren

Online leads krijgen kan op verschillende manieren en het is natuurlijk belangrijk om te ontdekken welke manieren wél werken voor jou, en welke niet. Ieder bedrijf is anders, elke doelgroep is anders… We kunnen niet verwachten dat iedereen dezelfde resultaten bereikt door dezelfde manieren in te zetten. Met telefonische acquisitie is dit precies hetzelfde.

Wel is het zo dat een aantal manieren voor iedereen resultaat opleveren. In dit artikel geven wel je 4 krachtige manieren voor het krijgen van online leads. En als bonus een tip om die leads ook juist op te volgen! Doe er je voordeel mee!

1. Een mega sterke website

Een goede website is essentieel, maar eigenlijk moet deze super sterk en duidelijk zijn. Je hebt een professionele, aantrekkelijke en pakkende website nodig in deze tijd waarin de concurrentie hevig is. Wanneer online bezoekers terechtkomen op een ongeorganiseerde website, dan verlies je direct het vertrouwen en klikken zij weg om vervolgens de website van je grootste concurrent te openen. Dit wil je niet. Zorg ervoor dat je website altijd goed op orde is en precies dát biedt wat jouw doelgroep verwacht.

Komt er nu maar één contactaanvraag per week binnen? Vraag je dan eens af waarom de rest van de bezoekers hun gegevens niet achterlaten. Durf te investeren in een goede website en stel kritische vragen aan je webbouwer waarom de conversies zo laag zijn.

2. Het schrijven van content / whitepapers

Content.. Content.. en nog een content.. Daar komt gewoonweg nooit een einde aan. Het is iets wat altijd om aandacht blijft vragen. Door middel van sterke, krachtige content kun je de doelgroep naar je toe trekken, overtuigen en aan je binden. Besteed daarom aandacht aan het schrijven van de juiste content voor je doelgroep, waaronder ook whitepapers om jezelf echt neer te kunnen zetten als dé expert binnen jouw branche.

Wij schrijven iedere week waardevolle blogs over sales, marketing en koude acquisitie. Wil je deze niet missen? Volg ons dan op social media!

3. Social media inzetten

In deze tijd zijn social media kanalen echt onmisbaar. Als bedrijf moet je gewoon aanwezig en actief zijn op social media. Dit wordt door jouw doelgroep van je verwacht. Bedrijven die niet aanwezig zijn op social media lopen kansen mis, gegarandeerd. Hierbij maakt het ook niet eens uit hoe jouw doelgroep er precies uitziet. Elke doelgroep is te vinden op social media en verwacht van jou dat jij daar ook te vinden bent.

Laat je goed informeren over de laatste social media trends en platformen. Kies voor een of twee platformen en ga die goed inzetten. Voor het aantrekken van zakelijke klanten is LinkedIn een waardevol platform. Onderschat echter ook de kracht van Facebook en Instagram niet als je veel met particulieren zaken doet.

4. Aandacht voor IP tracking

IP tracking is eigenlijk onmisbaar in deze tijd. Jouw zakelijke website wordt dagelijks bezocht, door zowel vaste klanten als mensen die misschien wel klant van jou willen worden. Jij wilt weten wie dit zijn, zodat je effectief in kunt spelen op de websitebezoekjes. De online bezoekers worden herkend door IP tracking software en dat legt nieuwe kansen voor jou bloot. 

Zorg altijd voor de juiste opvolging

Natuurlijk kun je heel succesvol zijn met het krijgen van online leads, maar wat heb je daaraan als je niet ook zorgt voor een goede opvolging? Precies, he-le-maal niets! Een effectieve follow up is onmisbaar. Je hebt een plan nodig om online leads op te volgen. Heb je hulp nodig bij dit hele proces? Neem dan contact met ons op!