17 Onderwerpen om over te posten op LinkedIn

Posten op LinkedIn is heel anders dan posten op Facebook of Instagram. Op LinkedIn moet het allemaal net wat zakelijker en wat professioneler. De connecties die je hebt zijn niet allemaal vrienden of familieleden, maar het zijn professionals, net als jij. Je bent op LinkedIn om van elkaar te leren, om elkaar te inspireren en iets voor elkaar te betekenen. Maar waar moeten je posts dan precies over gaan? Wij geven je 17 tips!

Gebruik deze ideeën voor je LinkedIn posts

Zit je even zonder inspiratie? Dan helpen wij je natuurlijk graag verder. Hieronder vind je een mooie lijst met maar liefst 17 onderwerpen die jij kunt gebruiken voor je komende posts op LinkedIn. Heb je meer inspiratie nodig? Check dan ons content jaarpakket of ons boek met 101 post ideeën.

1. De beste community tips

Ken jij een community op LinkedIn waar iedereen eigenlijk vanaf zou moeten weten? Deel het! Een goede community om je bij aan te sluiten, en waar je de juiste mensen digitaal tegen het lijf loopt, is nooit weg! Deel gerust eens wat jij aan vrijwilligerswerk doet of van welke netwerkvereniging je lid bent.

2. Stel eens een vraag

Je kunt mensen een halt toeroepen door een vraag te stellen waar zij echt even bij stil moeten staan. Het is dé manier om de aandacht te krijgen en om mensen echt even aan het denken te zetten. Een poll is hiervoor een super idee!

3. De beste aanpak en strategie

Maak jij gebruik van een specifieke strategie die echt werkt? Heb jij een unieke aanpak waar je veel voordeel uit kunt halen? Deel het! Door je kennis en ervaring te delen bereik je eenvoudig meer waardering van je connecties op LinkedIn.

4. Emotionele openheid

Goed, hier zijn we misschien niet allemaal even goed in, maar het is wel dé manier om reactie uit te lokken. Stel je emotioneel open en plaats je vrije gedachten en emoties in een relevante post op LinkedIn. Hiermee laat je persoonlijkheid zien en dat zorgt altijd voor interactie.

5. Deel een verhaal van een collega

De collega is in dit geval een voorbeeld. Hoor je een interessant, inspirerend verhaal van een collega, een vriend of misschien wel een familielid? Deel het verhaal op LinkedIn om op die manier ook anderen te inspireren. Inspiratie is altijd welkom op LinkedIn.

6. Meest voorkomende fouten in jouw branche

Overal worden fouten gemaakt, dus ook binnen jouw branche. Als jij ervoor kan zorgen dat een ander deze fouten niet maakt, dan scoor je punten. Deel dus eens een post over de meest gemaakte fouten binnen jouw branche.

7. Publiceer een whitepaper

Whitepapers worden steeds populairder en het is goed om aan deze trend mee te doen. Duik eens diep in de materie en schrijf een whitepaper. Vervolgens kun je deze publiceren via LinkedIn, waarmee je jezelf vrij makkelijk neer kunt zetten als dé expert.

8. Het succesverhaal van de klant

Je bent dagelijks actief voor je klanten en je doet er alles aan om de ervaring voor hen zo positief mogelijk te laten verlopen. Toch, er zijn altijd succesverhalen die eruit springen. Die net even mooier, leuker of interessanter zijn dan andere klantverhalen. Deel deze succesverhalen van jouw klanten. Het levert je meer geloofwaardigheid op.

9. Deel jouw missers

Waarom zou je op LinkedIn vertellen dat je een foutje hebt gemaakt? Eenvoudig! Het laat zien dat je menselijk bent, dat je fouten maakt en dat je ook niet bang bent om dit toe te geven. Jij bent niet perfect, en dat is geweldig! Deel hier direct ook bij hoe jij het foutje recht hebt gezet en wat je ervan geleerd hebt.

10. Je favoriete boekquote

Boekquotes doen het altijd goed, om meerdere redenen. Een quote zet aan tot nadenken, waardoor mensen worden gedwongen echt even stil te staan bij de quote. Daarnaast zorgt een boekquote ervoor dat mensen verleid worden om het boek te lezen. Een goede boektip is op LinkedIn altijd welkom.

“De wereld is een boek. Wie niet reist, leest enkel één bladzijde.”

11. De weg die je hebt bewandeld

Je bent niet zomaar op het punt gekomen waarop je nu staat. Als professional heb je waarschijnlijk een hele weg afgelegd om te komen naar waar je nu bent. Deel jouw verhaal. Vertel eens meer over de weg die je hebt bewandeld. Het is niet alleen een feest van herkenning voor velen, maar het levert je ook respect en waardering op.

12. Tips en adviezen vanuit expertise

Jouw expertise is uniek. Het is daarom goed om er af en toe even lekker mee rond te strooien op LinkedIn. Natuurlijk, je geeft niet al jouw info weg, maar het is absoluut een goed idee om af en toe eens wat tips en adviezen vanuit jouw unieke expertise weg te geven.

13. Deel een podcast

Podcasts doen het altijd goed. Het is een perfecte manier om echt de verbinding te zoeken en veel persoonlijkheid te laten zien. Hoe meer je van jezelf laat zien, hoe beter het is. Het is namelijk zo dat persoonlijkheid een steeds grotere rol gaat spelen in de professionele wereld.

14. Een kijkje achter de schermen

Een bedrijf bestaat in de basis uit twee delen, namelijk het deel dat door iedereen gezien wordt en het deel dat enkel door medewerkers gezien wordt. De showroom, een showterrein of een winkelruimte kan door iedereen bezocht worden. Voor bijvoorbeeld een productieruimte geldt dit niet. Geef mensen eens een virtueel kijkje achter de schermen.

15. Jouw mening over laatste trends

Binnen iedere branche zijn er voortdurend trends, ontwikkelingen en veranderingen te ontdekken. Wat is jouw mening over de wisselingen en verschuivingen binnen jouw branche? Deel je mening en roep interessante reacties op.

16. Wat heb je geleerd?

Stel jezelf eens als doel om elke dag iets nieuws te leren. Het is niet alleen een perfecte manier om jezelf steeds verder te ontwikkelen, maar het geeft je ook voldoende ‘post-voer’. Vertel op LinkedIn van je vandaag hebt geleerd en inspireer anderen.

17. Lessen uit je ervaringen

Al je ervaringen, positief en negatief, hebben je gemaakt tot wie je nu bent. Je hebt ervan geleerd. De wijze lessen die jij al hebt ervaren zijn interessant voor anderen om te lezen. Deel dus jouw lessen uit je ervaringen. Het is een mooie manier om dichterbij je connecties te staan én om hen te inspireren.

Inspiratie voor jouw LinkedIn posts

Het is altijd goed om actief te blijven op LinkedIn, maar wat nu als je inspiratie op is? Daar helpen wij je graag bij, onder meer met ons Content Jaarpakket en ons boek 101 posts voor op social media. Wil je eerst meer weten? Neem dan gerust contact met ons op. Je kunt ook een LinkedIn training plannen.