Realtime monitoring en interactie

Als organisator van een evenement, beurs, concert of festival kunt u social media niet meer negeren. Bezoekers gaan namelijk praten over uw evenement via diverse social media kanalen. Aan u de taak om deze online dialoog te monitoren en indien nodig in deel te nemen. Dit moet u zowel doen in de periode vooraf, tijdens en na afloop van het evenement. Echter het realtime monitoren en het aangaan van interactie kost u dagelijks veel tijd. Wij kunnen dit ook voor u doen en u kunt zo een hoop tijd besparen.
Realtime monitoring en interactie - Social Media stappenplan

Social Media voor events stappenplan

Als wij voor u fesival, beurs of evenement uw Twitter, Facebook , Google+, Blogs of andere sociale media gaan bijhouden, dan maken wij vooraf een duidelijk plan van aanpak en stellen we een ‘social media policy‘ op.

Stap 1: Kennismaken, verdiepen en plan maken
Om ergens goed voor te gaan moet je er echt helemaal inzitten, daarom willen wij altijd graag kennismaken met u en uw team. Vervolgens verdiepen wij ons in uw doelgroep en branche en stellen in overleg met u een plan van aanpak op.

Stap 2: Social Media inrichten
Zodra het plan van aanpak is goedgekeurd, gaan wij de verschillende social media kanalen inrichten en voorzien van de juiste logo’s en achtergronden.

Content creëren en interactie met bezoekersStap 3: Content gaan delen en interactie
Vervolgens gaan wij content, dus foto’s, video’s, artikelen, blog’s, ect delen via uw social media kanalen. Hierbij kunt u zelf content aanleveren, maar wij kunnen dit ook voor u creëren. Ook gaan we in dialoog met uw bezoekers en beantwoorden we online vragen. De frequetie van berichten bouwen wij langzaam op tot de grote dag.

Stap 4: Realtime monitoring en interactie tijdens het evenement
Op de dag zelf richten wij een social media centrum in op het evenement. Vanuit hier doen wij live verslag van het evnement, delen we foto’s en monitoren we op klachten en vragen van bezoekers.

Stap 5: Na afloop en evaluatie
Na afloop van de grote dag bouwen wij het aantal berichten weer langzaam af en delen we presentaties en video’s van de dag. Tevens is er nog eindevaluatie waarin wij onze online bevinden delen met u en uw team.

Referenties

Het managen van alle social media voor, tijdens en na een evenement hebben wij mogen doen voor:
Rode Kruis Bloesemtocht 2012 (30.000 bezoekers)
Rode Kruis Bloesemtocht 2013 (25.000 bezoekers)
– Rabobank West Betuwe Fietsdag 2012 (4.500 bezoeker)
social media helpdesk

Meer informatie over Realtime monitoring en interactie?

Als u interesse heeft in de mogelijkheden om realtime te monitoren en de interactie te verzorgen voor op uw evenement, dan kunt u hiernaastuw gegevens achterlaten. Wij zullen dan zo snel mogelijk contact met u opnemen om uw aanvraag te bespreken. De investering om uw social media tijdens uw evenement door ons te laten verzorgen is altijd maatwerk en afhankelijk van het type evenement.