Wordt Facebook at Work het nieuwe LinkedIn?

Alleen al in Nederland zijn er zo’n 9,2 miljoen mensen die gebruik maken van het bekende social medium Facebook. Zij komen nu met iets nieuws, namelijk Facebook at Work. Het professionele broertje van Facebook, gemaakt voor de werkende bevolking om contact met elkaar te leggen. En daarmee zou het wel eens concurrentie kunnen vormen voor LinkedIn.

Wel of geen concurrentie voor LinkedIn?

LinkedIn heeft op het moment zo’n 4,5 miljoen leden en heeft daarmee wel bewezen dat er niet per se grote krantenkoppen aan te pas hoeven te komen om een groeiend medium op te zetten en waar geld mee verdiend wordt. Facebook daarentegen maakt wel veel gebruik van reclames om zo te kunnen verdienen. Daarnaast slaagt LinkedIn erin al een aantal jaren achter elkaar 95% van de grote bedrijven als klant te behouden en daarmee zou Facebook at Work toch wel een grote concurrent te lijf moeten gaan.

Andere insteek van Facebook at Work

Omdat LinkedIn een grote concurrent voor Facebook at Work vormt, zal dit nieuwe medium met iets nieuws moeten komen om succesvol te worden. Waarschijnlijk komt Facebook at Work met een tool die het mogelijk maakt om intern met collega’s te chatten, contacten te leggen met andere professionals en tegelijkertijd werken aan een document. Verder zou het medium een vergelijkbare lay-out hebben als Facebook, met de news feed en groepspagina’s.

Professionele media inzetten

Wil jij als professional meer leren over het gebruik van LinkedIn of misschien wel Facebook at Work? Dan kun je bij ons een social media training volgen, waar we je alle fijne kneepjes uitleggen om jouw profiel er professioneler uit te laten zien en gemakkelijker vindbaar te maken.