Webinar: Duurzame social media strategie opzetten

Bij het gebruik van social media kijken veel communitymanager naar het korte termijn bereik. Hoeveel likes hebben posts en video’s gekregen en wat was het bereik. Het zijn belangrijke factoren om te bepalen of de actie een vervolg gaat krijgen. Korte termijn succes op social media is zeker belangrijk, maar hoe zorg je ervoor dat je met een beperkt budget iets opbouwt wat over 5 jaar nog steeds gezien gaat worden.

Korte versus lange termijn

Als je veel geld investeert in een video of foto en deze post op Facebook dan heb je even een piek in bereik. De levensduur van een post is erg kort en het bereik piekt even. Door het steeds strenger wordende algoritme is het organische bereik laag en moet je wel vaak goede content posten. Een dure aangelegenheid die op de langere termijn maar weinig effect heeft. Een post op Facebook zakt immers weer heel snel naar beneden.

Duurzame strategie opzetten

Hoe haal je dan wel het meeste resultaat uit zowel de korte als lange termijn? Op 16 augustus gaven wij een webinar bij Meltwater in Amsterdam over onze aanpak. De eerste 10 minuten zijn hieronder te zien. Klik hier om de andere 45 minuten te zien.

Investeer in evergreen content!

De oplossing om een social media strategie te creëren die over 5 jaar nog steeds effect heeft is door fors te investeren in evergreen content. Door tijdloze content te gaan maken op je eigen website, maakt het sociale netwerk niet meer uit waarop ze gedeeld worden. Wil je aan de slag met content marketing? Volg dan een training en leer hoe je snel tijdloze content kunt maken!