Wat moet je weten over LinkedIn in 2020?

Sociale kanalen veranderen. Dit weten we natuurlijk allemaal. Er zijn sociale netwerken die alleen maar blijven groeien, netwerken die verdwijnen wegens te weinig aandacht en kanalen die uit het niets ontstaan en populair worden. Ieder sociaal netwerk heeft eigen plus- en minpunten, zeker ook voor bedrijven. LinkedIn is natuurlijk hét netwerk voor professionals. In 2020 blijft dit ook zeker zo. Er zijn nieuwe statistieken over LinkedIn beschikbaar gekomen die ons vertellen wat we over dit netwerk moeten weten voor 2020.

Dit moet je weten over LinkedIn

Veel bedrijven en professionals zijn actief op LinkedIn. Dat is alleen maar goed. Toch is het zo dat de één wel veel succes bereikt op het kanaal en de ander helemaal niet. Dit kan met veel factoren te maken hebben. Dat je succes kunt bereiken met LinkedIn, daar hoeft geen twijfel over te bestaan. Dit wordt ook zeker duidelijk gemaakt door de volgende statistieken.

Bijna 700 miljoen gebruikers

LinkedIn is hard op weg om de 700 miljoen gebruikers aan te raken. Op dit moment is er sprake van maar liefst 660 miljoen gebruikers. Deze leden zijn overigens te vinden in meer dan 200 landen en gebieden wereldwijd.

Aantrekkelijker voor mannen

LinkedIn blijkt iets aantrekkelijker te zijn voor mannen dan voor vrouwen. Wanneer we kijken naar het totaal aantal leden, dan zien we dat er meer heren dan dames te vinden zijn op LinkedIn. Van alle leden is 43 procent vrouw. Dat betekent dat 57 procent van de leden man is. Het onderzoek verwerkte (helaas) niet de optie voor ‘genderneutraal’.

Voornamelijk ruim volwassenen

Jongeren, en dan hebben we het over jongeren die nog niet aan een echte carrière zijn begonnen, vinden LinkedIn over het algemeen niet interessant. Zij snappen er niet veel van of vinden de inhoud gewoon niet boeiend. De oudere generatie, en dan hebben we het over de 60-plussers, vinden LinkedIn vaak wat te ingewikkeld om goed te gebruiken. Dit betekent natuurlijk niet dat deze professionals niet aanwezig zijn. Wel kan worden gesteld dat 37 procent van alle LinkedIn gebruikers valt binnen de leeftijdscategorie 30 tot 50 jaar.

Meer bedrijven actief

Veel professionals geven aan het lastig te vinden om indruk op LinkedIn te maken met een bedrijfspagina. Zij gebruiken dan ook vaak hun persoonlijke profiel voor bedrijfsupdates. Toch neemt het aantal bedrijfspagina’s zeker wel toe. Op dit moment zijn er wereldwijd maar liefst 30 miljoen bedrijven actief op LinkedIn.

Relatief lange sessies

Weet jij hoe lang je gemiddeld actief bent op een sociaal kanaal? Veel mensen houden dit natuurlijk niet bij. Soms lijkt het heel lang en is het in werkelijkheid maar kort. In andere gevallen is het precies andersom. Veel mensen hebben genoeg aan een minuut of twee om even de Facebook tijdlijn te bekijken, bijvoorbeeld. De gemiddelde sessie op LinkedIn is, met 6 minuten en 7 seconden per sessie, een stuk langer.

Wil jij meer uit LinkedIn halen?

Bovenstaande statistieken geven toch wel aan dat er veel kansen verscholen liggen op LinkedIn. Je kunt een breed publiek bereiken, maar lang niet iedere ondernemer weet hoe het succes tevoorschijn wordt gehaald op LinkedIn. Wil jij meer uit dit netwerk halen? Dan helpen wij je graag. Volg bijvoorbeeld eens een LinkedIn training bij ons.