Wat is de waarde van Twitter?

Sociale media zijn niet meer weg te denken in ons dagelijks leven en de populariteit blijft groeien. Ken je het nieuwe sociale netwerk Meerkat al? Echter zijn sociale media inmiddels niet alleen meer voor het onderhouden van vriendschappen, maar zijn er ook organisaties actief op o.a. Twitter. Het gebruiken van Twitter kan de band met je klanten versterken, wat je vervolgens weer een betere klanttevredenheid kan opleveren.

Vragen beantwoorden met tweets

Gebruik maken van Twitter voor je bedrijf, betekent dat je vragen van klanten kunt beantwoorden. Je antwoorden, tweets, zullen kort zijn, want er is een limiet van 140 tekens. 140 tekens zijn er niet veel, zeker niet gezien het feit dat we zijn gewend zijn om lange mails over en weer te sturen. Gelukkig is het is voldoende om korte vragen te beantwoorden of de klant te verwijzen naar een telefoonnummer of contactpersoon. De klant weet dan meteen waar hij aan toe is. Hij zal positief zijn over het feit dat er online mogelijkheden zijn om snel een reactie te kunnen ontvangen. Het beantwoorden van vragen via social media noemen we webcare en dat kun je uitbesteden.

Contact met de klant via Twitter

Door gebruik te maken van Twitter, kun je de band met je klanten versterken en de klant centraal stellen. Tevens kun je het Twitter account gebruiken om de klanten te informeren over nieuwtjes en eventuele acties. Tijdens het bekijken van de vele berichten van andere consumenten en bedrijven, zullen ze dan ook jullie berichten lezen en voorbij zien komen.

Haal meer uit Twitter

Het aanmaken van een Twitter account is snel gedaan. De consumenten van tegenwoordig besteden veel tijd op sociale media en zullen het erg waarderen wanneer zij in contact kunnen komen met jouw bedrijf via die weg. Ben je enthousiast geworden en zou je graag meer willen weten over het gebruik van sociale media in jouw organisatie, dan is het mogelijk om bij ons een training te volgen. Het is altijd mogelijk vrijblijvend contact met ons op te nemen.