Verkopen op LinkedIn zonder advertenties: hoe dan?

Je kunt op LinkedIn verkopen zonder advertenties. Zeker in deze tijd zijn er aardig wat bedrijven die niet willen – of kunnen – investeren in betaalde advertenties op social media. Je kunt je dan zeker bezig gaan houden met het verkopen op LinkedIn zonder advertenties. Het platform is uitstekend voor zogenaamd organisch verkopen, waarbij je enkel tijd investeert, geen geld. Je kunt op meerdere manieren focussen op verkopen via LinkedIn.

Effectief verkopen op LinkedIn zonder advertenties

We zijn gewend aan het betalen voor advertenties op social media. Toch is het, zeker op LinkedIn, ook mogelijk om via social media te verkopen zonder dat je financieel investeert in advertenties. Wij geven je graag inzicht in drie mogelijkheden die je aan kunt spreken.

1. Verkopen via je LinkedIn bedrijfspagina

Maak altijd slim gebruik van de banner op je LinkedIn bedrijfspagina. De banner is jouw kans om je bedrijf visueel te positioneren. Je kunt dit deel van je bedrijfspagina goed zien als een soort reclamebord. Je kunt er slimme zaken aan toevoegen, zoals een CTA-button, maar je kunt er ook belangrijke informatie aan toevoegen. Het is altijd goed om een bepaalde CTA te verwerken in je banner. Denk aan het aanmelden voor je nieuwsbrief, het aanvragen van meer informatie, het opnemen van contact of het aanvragen van een vrijblijvende offerte. Met een interessante banner met een CTA (liefst interactief) kun je het aantal conversies op je bedrijfspagina verhogen.

2. Meer bekendheid door je werknemers

Weet je dat je ook jouw medewerkers kunt inzetten bij het verkrijgen van meer bekendheid van je LinkedIn pagina en je bedrijf op LinkedIn? Het is namelijk mogelijk om de persoonlijke accounts van medewerkers aan de pagina te koppelen. Werknemers zijn vaak dé mensen die waardevolle inhoud over jouw bedrijf publiceren op LinkedIn. Wanneer hun persoonlijke profielen worden gepositioneerd als een werknemer van jouw bedrijf, en het uitgelichte gedeelte bevat een link naar je bedrijfspagina, dan vormt dit de perfecte promotie voor jouw bedrijf op LinkedIn.

3. LinkedIn updates voor meer verkopen

We zien het steeds vaker gebeuren op LinkedIn: Schreeuwerige updates. Eén van de grootste klachten die mensen op dit moment hebben over het gebruik van LinkedIn is het groeiende aantal spamberichten. LinkedIn is geen plaats voor schreeuwerige reclame. Het is een plaats om de aandacht te trekken met waardevolle content, en daar mag je best een beetje promotie doorheen mengen. Ga niet zomaar al je connecties een direct bericht sturen om aan te prijzen wat jij allemaal voor hen kunt betekenen. Dit schrikt vaak af. Post in plaats daarvan waardevolle updates en je zal zien dat je meer gaan verkopen. Overigens betekent dit niet dat direct messaging niet werkt. Dit werkt zeker wel, maar alleen als je dit doet vanuit een goed doordachte strategie.

Zorg eenvoudig voor meer verkopen via LinkedIn

Je kunt meer verkopen via LinkedIn, zeker nu, nu we nog te maken hebben met alles wat corona teweeg heeft gebracht. Verkopen via LinkedIn is makkelijker dan ooit, maar het is wel belangrijk om het slim aan te pakken, volgens een effectieve strategie. Leer LinkedIn goed kennen en ontwikkel een plan dat werkt voor jou. Heb je hulp nodig? Volg dan eens een LinkedIn training bij ons!