5 Tips voor een sterke Facebook bedrijfspagina

Als bedrijf heb je een sterke Facebook bedrijfspagina nodig. Het inrichten van een bedrijfspagina op Facebook steekt iets anders in elkaar dan het opstellen van een privéprofiel. Om deze reden gaat het beheren van een bedrijfspagina op Facebook vaak in de praktijk nog wel eens mis. Zo zien we dat soms een privéprofiel wordt gebruikt als Facebook bedrijfspagina en dat werkt zeker niet in je voordeel . Ook zien we wel eens privéposts voorbij komen op zakelijke pagina’s. Dit kan gemakkelijk een goed imago verzwakken. Hoe maak je nu een sterke Facebook bedrijfspagina?

Zo maak jij een sterke Facebook bedrijfspagina

Er zijn enkele dingen die je vooral niet moet doen als het gaat om het presenteren van je bedrijf en het opbouwen van je merk op Facebook. Hierboven noemden we al een paar voorbeelden van wat niet in je voordeel werkt. Maar wat moet je nu wel doen? Wij geven je graag 5 tips voor het creëren van een sterke bedrijfspagina op Facebook.

1. Zorg voor een herkenbare profielfoto

Het is belangrijk dat jouw zakelijke pagina op Facebook gemakkelijk herkend wordt. In de meeste gevallen is het een goede keuze om je logo als profielfoto in te stellen, maar je kunt het ook creatiever aanpakken. Maak bijvoorbeeld een foto van je zakelijke entree met bedrijfsnaam of van een werkbus waar je bedrijfsnaam op staat. Zolang het herkenbaar en professioneel is, is het goed. We zien vaker gebeuren dat bedrijven vooral ‘leuk’ gevonden willen worden met hun profielfoto. Dit komt het opbouwen van je naamsbekendheid niet ten goede. Je bedrijfspagina op Facebook wordt het best herkend aan je eigen huisstijl. Kies overigens ook je omslagfoto bewust!

2. Voeg een call to action toe

Je kunt op je Facebook bedrijfspagina diverse buttons toevoegen, ofwel activeren. Het is altijd goed om een call to action toe te voegen aan je bedrijfspagina op Facebook. Dit maakt het voor mensen makkelijk om bijvoorbeeld contact met je op te nemen of een bezoek te brengen aan je zakelijke website. Tegenwoordig draait alles om gemak en je maakt de zaken een stuk eenvoudiger met een sterke call to action. Zeker doen dus!

3. Vul de ‘over-sectie’ in met info en mijlpalen

Het is altijd goed om het gedeelte ‘over’ netjes te verzorgen op je Facebook bedrijfspagina. Op de eerste plaats is dit de juiste plek om je bedrijfsinformatie duidelijk weer te geven. Voeg alle basisinformatie toe en vertel wat meer over je bedrijf en het ontstaan ervan. Het is een goede manier voor mensen om nader kennis te maken met waar jouw bedrijf voor staat. Daarnaast is dit ook een mooie plek om bedrijfsmijlpalen te delen. Bedenk je dat deze informatie vaker wordt gelezen dan je zelf denkt. Het is goed om veel aandacht aan dit deel van je Facebook bedrijfspagina te besteden.

4. Plaats foto’s en video’s op je tijdlijn

Het is natuurlijk belangrijk dat mensen veel interessante dingen tegenkomen op jouw tijdlijn. De tijdlijn met enkel geschreven posts is tegenwoordig niet meer interessant voor de gemiddelde Facebook gebruiker. Het is goed om je te focussen op visuele inhoud. Weet je dat posts met visuele inhoud 40 keer meer kans hebben om gedeeld te worden dan posts met enkel tekst? Dat is een mooie statistiek om eens bij stil te staan. Heb je nog geen foto’s en video’s om te delen op je tijdlijn? Dan is dit zeker het moment om daarmee aan de slag te gaan. Het maakt je Facebook bedrijfspagina een stuk sterker.

5. Bepaal de ideale timing en frequentie voor je posts

Elke doelgroep is anders. De ene doelgroep is vooral in de morgen op Facebook te vinden, terwijl de andere doelgroep juist in de avond actief is op Facebook. Daarnaast vindt de ene doelgroep het prettig om veel posts te zien, terwijl de andere doelgroep die gemakkelijk als spammen gaat zien. Het is aan jou om te ontdekken wat de ideale timing en de beste frequentie voor je posts is. Dit doe je vooral door te experimenteren en te meten. Door op het juiste moment te posten, en de juiste hoeveelheid posts aan te bieden, kun je je Facebook bedrijfspagina gemakkelijk sterker maken voor meer impact.

Wil jij jouw Facebook bedrijfspagina sterker maken?

Facebook is nog altijd het grootste sociale media kanaal en elk bedrijf, groot of klein, kan er veel voordeel uit halen. Het is daarom wel belangrijk dat jouw Facebook bedrijfspagina sterk is en je de doelgroep op dit platform op de juiste manier aanspreekt. Wil jij precies weten hoe jij je bedrijfspagina op Facebook optimaliseert? Volg dan een Facebook training bij ons!