Zo haal je meer uit e-mailmarketing!

E-mailmarketing is nog altijd heel belangrijk voor bedrijven. Anderzijds is het natuurlijk wel zo dat je zeker wilt stellen dat jouw mails hun doelen bereiken. Je hebt er immers niets aan als de mails direct in de digitale prullenbak van de ontvanger belanden. Gelukkig zijn er diverse manieren om meer uit je e-mailmarketing te halen.

Wij geven je 3 slimme tips!

Je kunt zeker nog veel winnen met e-mailmarketing, maar dan is het wel belangrijk dat je het aanpakt op een effectieve wijze. Wij hebben 3 praktische tips voor je opgesteld waarmee jij zeker aan de slag kunt om meer uit je e-mailmarketing te halen.

1. Maak je doel duidelijk

Verstuur nooit zomaar een mail, maar zorg ervoor dat iedere mail een duidelijk doel heeft. Met verschillende mails kun je werken aan diverse doelen, eventueel zelfs nog afgestemd op een specifiek deel van je doelgroep. Bedenk wat je uiteindelijk wilt bereiken met je mail. Hieronder vind je enkele voorbeelden van wat je zou kunnen willen bereiken:

  • Meer online bezoekers in je webshop of op je website
  • Een toename van downloads van je ebook
  • Meer aandacht voor je whitepaper of infographic
  • Inschrijvingen op je zakelijke blogs
  • Meer bezoekjes aan je fysieke winkel

Als je voor jezelf goed helder maakt wat je met je mail wilt bereiken, dan werk je makkelijker toe naar de juiste inhoud van je mail voor e-mailmarketing.

2. Maak een e-mailmarketing kalender

We hebben je al vaker gewezen op het feit dat het heel verstandig is om te werken met een vaste kalender voor social media en bijvoorbeeld je blogs. Dit geldt eigenlijk ook voor je e-mailmarketing. Het is namelijk zo dat verschillende doelgroepen reageren op verschillende frequenties, e-mailgroottes, het moment van ontvangen enzovoorts. Test waar jouw doelgroep positief op reageert en maak op basis hiervan een e-mailmarketing kalender waar je in de toekomst aan vast kunt houden.

3. Zorg voor een goede strategie voor aanmelden

Veel bedrijven met een aardige lijst abonnees voor hun digitale nieuwsbrieven staken alle activiteiten voor het verkrijgen van nieuwe aanmeldingen. Wat deze bedrijven vergeten is dat er een behoorlijk aantal afmeldingen per jaar zijn. Gemiddeld gaat het om 30 procent van de lijst, elk jaar weer. Als je niets doet om de e-maillijsten aan te vullen, dan sta je uiteindelijk met lege handen. Stel voor jezelf een strategie op voor het aanvullen van je mailinglijsten, zodat je altijd blijft werken aan uitbreiding van je mogelijkheden.

Verstuur gratis je digitale nieuwsbrief

Wil jij wel een digitale nieuwsbrief versturen, maar vind je elke investering te veel? Wat als je alleen maar tijd hoefde te investeren en geen geld? Dat maakt het toch direct een stuk aantrekkelijker! Wij hebben de houden tip voor je: maak eens kennis met Laposta! Je kunt tot 2.000 nieuwsbrieven gratis versturen. Wil je er meer dan dat versturen? Dan doe je dat tegen scherpe tarieven.