Statistieken van YouTube die je niet mag missen

Wij roepen al een tijdje dat het voor bedrijven nu echt wel tijd is om te starten met het maken van videocontent. Toch zijn er nog veel bedrijven die er niet aan willen, die niet weten hoe zij moeten beginnen of die gewoonweg (nog) niet te overtuigen zijn van de kracht van videocontent. YouTube laat zien hoe belangrijk video geworden is.

Deze statistieken zeggen alles!

Ben jij nog niet overtuigd van de kracht van videocontent? Dan is het zeker goed om eens kennis te maken met de nieuwste statistieken (2018) van YouTube. Dit sociale kanaal draait immers om video. Wij hebben de belangrijkste statistieken voor je op een rijtje gezet.

1. 2 miljard maandelijkse bezoekers

Elke maand weer mag YouTube zo’n 2 miljard bezoekers verwelkomen. We hebben het hier over leden die minimaal eens per maand inloggen om een video te uploaden of om een video te bekijken. Een groot deel van deze 2 miljard bezoekers komt minimaal eens per week op het sociale kanaal om wat video’s te bekijken.

2. 90 landen worden bereikt

YouTube is niet van begin af aan beschikbaar geweest in veel verschillende landen, maar de tijd staat niet stil. Inmiddels is YouTube beschikbaar (en populair) in meer dan 90 verschillende landen over de hele wereld. Natuurlijk blijft Amerika één van de grootste ‘gebruikers’ van YouTube. Daar zijn de maandelijks bijna 200 miljoen kijkers te vinden op het netwerk.

3. 50.000 jaar aan content

Hoe lang zou je nu bezig zijn om alle video’s op YouTube te bekijken? Slecht nieuws als dat jouw nieuwe doel was, want dat ga je niet redden. Wanneer alle video’s achter elkaar zouden worden afgespeeld, dan zou het gaan om zo’n 50.000 jaar aan videocontent. Dit aantal groeit dagelijks.

4. 5 miljard apps

YouTube kan natuurlijk gewoon via de browser worden bezocht. Nu heeft niet iedereen daar steeds zin in. Wanneer je veel gebruik maakt van YouTube, dan is een app op je smartphone en / of tablet natuurlijk veel makkelijker. Steeds meer mensen downloaden de app. In maart 2018 werd de nieuwe mijlpaal van 5 miljard downloads bereikt in de PlayStore.

5. Dagelijks gebruik onder jongeren

Zeker de jongere generatie is bijzonder actief op YouTube. We hebben het over ongeveer 85 procent van alle jeugd, tot 18 jaar, die dagelijks actief is op het sociale videonetwerk. Dit betekent dat zeker bedrijven met een focus op een jonger publiek een enorm bereik kunnen halen op YouTube.

Tijd om te starten?

Wij zijn al lange tijd actief op YouTube met een eigen YouTube Kanaal en ervaren natuurlijk ook de voordelen hiervan. Video wordt steeds belangrijker en ook in 2019 wordt er weer een flinke groei verwacht. Voor bedrijven is het dan ook zeker hét moment om te starten met het maken van videocontent. Kun je hier wel wat hulp en ondersteuning bij gebruiken? Neem dan eens contact met ons op. Wij helpen je graag op weg!