Staan jouw Facebook instellingen wel goed?

Het is altijd goed om aandacht te besteden aan het aanpassen van de instellingen van je zakelijke page op Facebook. De standaard instellingen zijn namelijk niet altijd even praktisch.

De meest belangrijke instellingen

Er zijn enkele instellingen op Facebook die zeker goed moeten staan als het om een bedrijfspagina gaat. Daarnaast zijn er natuurlijk ook instellingen die in bepaalde situaties aanpassing vereisen.

Je pagina offline halen

Je kunt de zichtbaarheid van je bedrijfspagina op Facebook aanpassen. Natuurlijk moet je page goed zichtbaar zijn, maar als je deze nog aan het realiseren en inrichten bent, of als je deze wilt gaan onderhouden, dan is het handig om de zichtbaarheid van de pagina even uit te zetten.

Berichten controleren

Je kunt instellen dat je berichten op de tijdlijn van je zakelijke Facebook pagina eerst wilt controleren voordat deze daadwerkelijk worden geplaatst. Dit is verstandig om te doen, want het voorkomt dat ‘schadelijke’ berichten op je pagina verschijnen zonder dat je het in de gaten hebt.

Gekeurde posts delen met..

Als je ingesteld hebt dat je alle berichten op je tijdlijn eerst wilt checken, dan heb je ook de mogelijkheid om deze posts uitsluitend met een bepaalde groep te delen. In dit geval kan je beperkingen aangeven, zoals bijvoorbeeld op basis van leeftijd of land.

Uitsluitend privé berichten

Als het je voorkeur heeft dat bezoekers uitsluitend privé contact met je opnemen, via een pb, dan kan je de mogelijkheid tot het plaatsen van berichten op je tijdlijn volledig uitschakelen. Houd er wel rekening mee dat bezoekers wel altijd kunnen reageren op posts die jij op je zakelijke Facebookpagina zet. Er is geen instelling om dit uit te schakelen. Voor privé berichten is het wel nodig om de optie tot het ontvangen van berichten aan te vinken.

Mogelijkheid tot taggen

Heel belangrijk is ook de mogelijkheid tot taggen. Wil je jouw bezoekers deze optie bieden, of niet? Houd er rekening mee dat het kan zijn dat mensen andere taggen in jouw posts die hier niet van zijn gediend, waardoor jij als bedrijf wordt benadeeld. Anderzijds is het ook zo dat mensen vaak anderen taggen om hen op een aanbieding of bijvoorbeeld actie te wijzen. Denk dus goed na over deze instelling.

Advies over de instellingen?

Facebook kent veel instellingen en voor een persoonlijke pagina moeten deze vaak anders worden ingesteld dan voor een zakelijke Facebook page. Wil je hier helder advies over? Onze Facebook training maakt het je allemaal duidelijk!