5 Reden waarom iedere ZZP’er een e-book moet hebben

E-books zijn natuurlijk dé boeken van dit moment. Steeds meer mensen stappen over van reguliere boeken naar e-books. Hierdoor gaan ook steeds meer ondernemers ermee aan de slag. Het levert je namelijk aardig wat voordelen op, ook als je een ZZP’er bent. Heb je het nu wat rustiger, bijvoorbeeld door de coronacrisis? Dan raden wij je aan om deze tijd te besteden aan het realiseren van je eigen e-book!

Dáárom zou jij ook een e-book moeten hebben!

Als ZZP’er denk je misschien niet als eerst aan het realiseren van een e-book om je bedrijf te boosten, maar het is zeker wel een optie die het overwegen waard is. Een eigen e-book levert namelijk interessante voordelen op, zeker ook voor ZZP’ers. Wij geven je graag 5 redenen waarom elke ZZP’er een e-book zou moeten hebben.

1. Je zet jezelf neer als expert

Natuurlijk wil jij jezelf neerzetten als dé expert in je vakgebied. Dit doe je onder meer door kennis te delen, door tips en adviezen te geven en je prestaties te laten zien. In een e-book heb je alle ruimte om dergelijke zaken samen te voegen. Zo kun je jezelf echt neerzetten als expert, dé ZZP’er waarbij men moet zijn!

2. Je onderscheidt je van concurrenten

Met een e-book kun je je goed onderscheiden van je concurrenten. Je valt op in de groep wanneer je iets extra’s aanbiedt, iets van andere bedrijven niet aanbieden. Consumenten zoeken altijd naar de partij die hen het meest te bieden heeft. Het is juist daarom belangrijk om iets extra’s aan te bieden en je op die manier te onderscheiden van je concurrenten. Een e-book is hét middel om klanten naar jouw bedrijf toe te trekken.

3. Je biedt op een unieke manier meerwaarde

Consumenten zoeken niet alleen naar iets extra’s, maar zij zoeken vooral naar meerwaarde. In de regel hebben consumenten een goede reden nodig om juist met jou zaken te doen als er meerdere andere partijen zijn. Met een e-book kun je op verschillende manieren meerwaarde bieden, bijvoorbeeld door informatie te verschaffen, door praktische tips te delen en adviezen aan te reiken. Daarnaast is het makkelijker om een vertrouwensband te creëren met een e-book. Je maakt het instant persoonlijker en daar houdt de consument van vandaag van.

4. Je bereikt een groter publiek

Je kunt eenvoudig een groter publiek bereiken met een e-book. Het zijn zeker niet alleen de je eigen klanten en je potentiële klanten die het e-book lezen. Er zullen zeker ook mensen zijn die ‘per ongeluk’ jouw e-book voorbij zien komen, waarbij direct de interesse wordt gewekt. Een e-book kun je op veel manieren aanprijzen, promoten en delen. Hierdoor kan iedere doelgroep worden bereikt.

5. Je e-book levert extra inkomsten op

Natuurlijk is het ook fijn dat je extra inkomsten uit een e-book kunt halen. Je kunt besluiten om een e-book gratis aan te bieden, bijvoorbeeld als eerste gratis presentje. In dit geval vraag je een vergoeding voor je tweede e-book. Mensen weten nu immers wat zij mogen verwachten van een e-book van jou. Natuurlijk kun je ook direct het eerste e-book tegen een vergoeding aanbieden, zodat je e-book direct wat extra inkomsten oplevert.

Ga nu aan de slag met het maken van je eigen e-book!

Het hebben van een e-book levert je nog tal van voordelen op. Het is nu misschien wel dé ideale tijd om aan de slag te gaan met het maken en online publiceren van je eigen e-book. Hiervoor kun je goed terecht op www.skillba.com. Neem gerust eens een kijkje en ontdek de eenvoudige mogelijkheden om je eigen e-book te publiceren.