Een online cursus start met een buyer persona

Het is in deze tijd zeker een goed idee om een online cursus of training te maken. We doen nu veel meer online dan voorheen. Iedereen wil zich blijven ontwikkelen, maar veel fysieke trainingsmogelijkheden zijn er niet in de coronatijd. Dit betekent vooral dat nu hét moment is om een online cursus of training te maken. Wat veel mensen vergeten is dat het maken van een online cursus start met het ontwikkelen van een buyer persona. Toch is dit een stap die zeker niet overgeslagen mag worden.

Je hebt echt een buyer persona nodig!

Wie koopt jouw online cursus? Dat is de belangrijkste vraag die je jezelf moet stellen. Natuurlijk, als jij een cursus ontwikkelt over het opvoeden van honden, dan weet je dat jouw online cursus niet wordt aangeschaft door iemand die niet van honden houdt. Maar is dit voldoende? Zeker niet! Het is belangrijk om je in jouw online cursus volledig te richten op de persoon die de cursus volgt. Om dit effectief te kunnen doen is het belangrijk om precies te weten wie de cursus volgt. We doelen hiermee vooral op het inspelen op de manier van leren.

Welke manier van leren hanteert jouw doelgroep?

Er zijn verschillende manieren van doceren. Er zijn ook verschillende manieren van leren. Wanneer jouw manier van doceren niet aansluit op de manier van leren van je doelgroep, dan is je online cursus niet effectief. Jij wilt de perfecte presentatiecursus maken en hierbij ga je vooral uit van jouw beste manier van doceren. Maar is dit ook de manier die de leermethode van jouw cursisten aanspreekt? Precies dit is de reden waarom je echt een buyer persona nodig hebt. Je moet gaan ontdekken op welke manier jouw doelgroep het best leert. Zo kun je het doceren binnen je online cursus goed aanpassen op wat jouw doelgroep verwacht.

Je moet je doelgroep door en door kennen

Als je een cursus gaat maken, heb je een publiek nodig, maar niet zomaar een publiek. Je hebt een publiek nodig dat op dezelfde manier leert. Je moet deze doelgroep zo goed kennen dat je het exacte type inhoud kunt maken dat het onderwerp leert op de juiste manier. De eerste belangrijke stap voor het maken van een online cursus is dus de stap waarin je je doelgroep door en door leert kennen. Raak bekend met de manier waarop zij het beste leren. Ontdek welke lesmethode aansluit bij de behoeften die zij hebben. Zo ontwikkel je een online cursus die leert aan cursussen op een manier waarop zij het best leren.

Je online cursus aanbieden via een betrouwbaar platform

Heb je een online cursus ontwikkeld die perfect is afgestemd op hoe jouw doelgroep het best leert? Dan is het natuurlijk belangrijk om je online cursus op de best mogelijke manier aan te bieden. Dit doe je via een online platform dat je alle belangrijke functies en voordelen biedt. Denk aan veilige betalingen via iDEAL, wat voor een groot deel van de online cursisten een absolute must is. Wij raden je aan om eens een kijkje te nemen op Skillba, hét platform voor online cursussen.