Waarom is nú de tijd voor adverteren op social media?

Nu is het moment om te starten met adverteren op social media als je dat nog niet doet. Waarom is dat zo? Daar zijn meerdere belangrijke redenen voor. Op de eerste plaats is het zo dat de aandacht voor social media blijft groeien. We besteden steeds meer tijd op sociale media kanalen. Daarnaast komen er  steeds meer social media gebruikers bij en wordt het bereik via social media steeds groter. Er zijn meer mogelijkheden, waaronder video-opties, om je doelgroep op een effectieve manier te bereiken. Ben jij nog niet actief met social media adverteren? Dan is nu de tijd om ermee aan de slag te gaan!

Wat zijn de belangrijkste voordelen van social media adverteren?

Er zijn veel interessante voordelen te noemen van social media adverteren. Op de eerste plaats zorgt dit ervoor dat je direct toegang hebt tot je doelgroep. Daarnaast zijn social media kanalen kosteneffectief en je kunt gebruik maken van belangrijke opties voor klantinteractie. Het wordt steeds belangrijker om te zorgen voor voldoende interactie met je doelgroep en de sociale kanalen bieden hier alle mogelijkheden toe. Een ander belangrijk voordeel is wel dat social media je alle tools geeft om merkloyaliteit op te bouwen. Zeker in deze tijd speelt ook dit een belangrijke rol in het succes van je bedrijf.

Wat zeggen marketeers over adverteren op social media?

Marketeers zijn natuurlijk dé professionals die precies weten hoe je social media inzet om succes te bereiken voor je bedrijf. Van alle marketeers geeft maar liefst 92 procent aan gebruik te maken van social media marketing. Daarnaast geeft 91 procent aan dat zij verwachten meer te gaan investeren in social media adverteren op Instagram. Hieruit blijkt dat de aandacht voor Instagram groeit. Marketeers erkennen het belang van het bereiken van klanten via social media en investeren hier steeds meer in. Dit is ook te zien aan de Amerikaanse statistieken en cijfers. In 2021 werd er door de marketeers al meer dan 56,7 miljard dollar uitgegeven aan advertenties op social media. Experts voorspellen dat dit bedrag in 2025 is gegroeid tot een bedrag van 80 miljard dollar.

Hoe zit het precies met social media en de conversieratio?

Conversieratio’s geven het percentage mensen weer dat op een advertentie heeft geklikt en de beoogde actie heeft uitgevoerd (een product gekocht, zich op een lijst geabonneerd, enz.). Gemiddeld ligt de conversieratio tussen de 2 en 5 procent voor een effectieve marketingcampagne op social media. Dit betekent dat 2 tot 5 personen van elke 100 personen die je advertentie zien doorklikken en de beoogde actie uitvoeren. De conversieratio is daarmee zeker interessant, vooral ook met het oog op het feit dat social media adverteren kosteneffectief is.

Wil jij ook gaan adverteren op social media?

Als jij nog niet op social media adverteert, dan is nu zeker een mooi moment om te starten. In de afgelopen jaren is het gebruik van social media explosief gegroeid en er komen steeds meer mogelijkheden bij voor bedrijven. Ook jouw bedrijf kan groot voordeel halen uit het adverteren op de sociale kanalen. Wil jij ook starten, maar weet je niet precies hoe je nu effectief aan de slag gaat met social media marketing? Volg dan eens een social media training bij ons en jij weet precies welke weg je moet bewandelen om maximale resultaten te bereiken.