Must-read boeken deze zomer!

Aangezien iedereen het wat rustiger aandoet deze zomermaanden heb je natuurlijk tijd over om een boek te gaan lezen! Lezen is erg belangrijk als ondernemer want hierdoor krijg je nieuwe inspiratie en ideeën. In de jungle van boeken is het soms lastig kiezen. Daarom heb ik hieronder een aantal must-read boeken op een rijtje gezet.

Zomer top 7

Hieronder is een lijst te vinden met 7 boeken die ik je kan aanbevelen als ondernemer!

Dit kan niet waar zijn

Door: Joris Luyendijk – Hij heeft zich twee jaar lang ondergedompeld in de de financiële wereld. Hij was geen kenner van de bankenwereld en kon daarom goed onderzoeken wat er precies gebeurd. De financiële wereld lijkt gesloten, maar toch wilde vele met hem praten hoe over hoe mooi hun werk was. Lees meer over ‘Dit kan niet waar zijn‘.

On top

Door: Anna Nooshin – Anna reist de hele wereld over voor haar baan. Je kunt haar boek ‘On Top’ zien als een een inspiratiegids voor jonge vrouwen, vol humor en herkenbare situaties van ondernemers. Je kent Anna Nooshin wellicht van het online magazine NSMBL. Dit richtte ze in 2011 op. Lees meer over On top.

7 Eigenschappen van effectief leiderschap

Door: Stephen R. Covey – Dit is een klassiek managementboek die je zeker een keer gelezen moet hebben. Stephen Covey geeft in dit boek de zeven eigenschappen van effectief leiderschap. Erg handig voor de interim managers en leidinggevenden.

Getting things done

Door: David Allen – Na het zien van het interview bij London Real met David heb ik gelijk dit boek gekocht. Het is geeft je de ultieme methode om productiever te zijn. Getting Things Done is een bekende methode die zich heeft bewezen bij duizenden mensen.

Ja-maar wat als alles lukt?

Door: Berthold Gunster – We horen (en sommige zeggen) het de hele dag.. ja, maar. In dit boek gaat Berthold in op het hoe en waarom van Ja-maar en vooral over de twee alternatieven: Ja-en en Nee-want. Een erg interessant boekje om te lezen.

Hoe je vrienden maakt en mensen beinvloedt

Door: Dale Carnegie – Het boek How to Win Friends and Influence People verscheen voor het eerst in 1936. De wereldwijde bestseller is nog steeds relevant voor ondernemers. Het boek heeft al miljoenen mensen geholpen, zowel zakelijk als privé. Zeker een leuk boek voor deze zomer.

Masterclass ondernemen

Door: Annic van Wonderen – De schrijfster is oprichtster van I Love Fashion News. De website staat bol van het modenieuws en zij heeft het tot een groot succes gebracht. De website krijgt nu ongeveer 2,4 miljoen bezoekers per maand. In het boek omschrijft ze hoe ze door hard werken succesvol werd.

Social media training

Er zijn ook volop boeken te vinden over social media. Mocht je na het lezen van al die social media boeken wat hulp kunnen gebruiken? Volg dan een social media training op maat!