De Medewerker van de Maand maakt je bedrijf populair

Wat zet je nu als bedrijf op je social media? Zet je er verkoopcijfers op, ga je voor acties en aanbiedingen, of kies je voor aankondigingen en introducties? Alles kan natuurlijk op social media, maar het één is nu eenmaal succesvoller dan het andere. Hierbij een onderwerp waarover ik nog weinig zie op social media.

Humor werkt altijd

Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om gewoon een mix van ‘van alles en nog wat’ te plaatsen op je social media, maar vergeet hierbij niet om ook eens leuk uit de hoek te komen. Verreweg de meeste mensen op social media, die jouw bedrijf volgen, zitten niet te wachten op de ene formele post na de andere. Humor doet het altijd goed en is leuk voor de afwisseling.

Wat maakt je bedrijf nu echt populair?

Het zijn niet de cijfertjes, de statistieken en de grafiekjes die jouw bedrijf populair maken. Mensen vinden je ook niet in het bijzonder een leuk bedrijf als je eens per maand een leuke actie post. Acties en aanbiedingen zijn er in overvloed. Het zegt niets over de ‘persoonlijkheid’ van je onderneming. Maar wat maakt jouw onderneming dan wel tot ‘je weet wel, die leuke onderneming’? Nou, bijvoorbeeld het benoemen van een Medewerker van de Maand!

Zo simpel?

Ja, het kan echt zo eenvoudig zijn. Door iedere maand een medewerker in het zonnetje te zetten, met een leuk verhaal erbij waarom deze medewerker het zo verdiend heeft de afgelopen maand, zorg je ervoor dat je iets ‘menselijks’ laat zien. Je geeft karakter aan je onderneming en je zet je bedrijf neer als een vriendelijke persoonlijkheid die niet alleen mensen op het matje roept als het nodig is, maar mensen ook een compliment geeft als het nodig is.

Dat is belangrijk, zeker nu we in een tijd leven waarin het welbekende schouderklopje er door alle stress en werkdruk vaak bij inschiet. Besteed dus openbaar positieve aandacht aan je personeel, en je maakt niet alleen je personeel blij, maar je zorgt er ook voor dat je op social media meer gezien wordt als leuke onderneming. ‘Die medewerkers boffen maar met zo’n werkgever!’

Er is natuurlijk meer!

Natuurlijk kan je nog veel meer doen om leuk, opvallend, verfrissend, interessant en uniek gevonden te worden. Een social media workshop kan je hier natuurlijk verder wegwijs in maken.