LinkedIn werkt advertentiegids voor marketeers bij

Mastering Targeting on LinkedIn is een gids die al langer bestaat. De gids werd door LinkedIn zelf opgesteld, met alle belangrijke tips, tools en adviezen voor marketeers. Nu vond het professionele platform het nodig om de gids bij te werken. De tijden veranderen immers, zeker in de wereld van online marketing. Wil je meer grip krijgen op de advertentieopties van LinkedIn of wil je meer weten over de verschillende tools die je in kunt zetten voor doelgroep targeting, zodat je de advertentieprestaties kunt maximaliseren? Alle antwoorden vind je nu terug in de bijgewerkte gids van LinkedIn, Mastering Targeting on LinkedIn.

Sterk verbeterde gids voor advertentie targeting

LinkedIn heeft inmiddels de herziene en bijgewerkte editie van zijn ‘Mastering Targeting on LinkedIn’-gids gepubliceerd, die nu meer tools en opties bevat, inclusief nieuw uitgebrachte functies die kunnen helpen bij het optimaliseren van LinkedIn-campagnes. Het platform lanceerde in maart 2019 zijn gids ‘Mastering Targeting’ voor het eerst, maar sindsdien heeft LinkedIn een reeks nieuwe advertentietools en opties toegevoegd die de aanpak kunnen verfijnen. LinkedIn zegt hier zelf het volgende over: “De bijgewerkte gids bevat richtlijnen voor nieuwe functies, zoals Matched Audiences, Retargeting via video en Lead Gen Forms, Website Retargeting, Contact Targeting en Company List Targeting.”

Waarom is deze gids nuttig voor marketeers?

De gids biedt een handig overzicht van elk van de opties voor advertentie targeting die nu beschikbaar zijn op het platform. De publicatie legt uit hoe elk element werkt en hoe je ze het beste kunt gebruiken, wat geweldige informatie is voor diegenen die hun LinkedIn-advertentiecampagnes willen maximaliseren. Marketeers gaan steeds intensiever met het professionele netwerk aan de slag. De betrokkenheid op het platform groeit gestaag door en dit is iets waar marketeers goed gebruik van kunnen maken. Het is dan vooral belangrijk om precies te weten welke tools je in kunt zetten en hoe je dat op de meest effectieve manier doet. Hiervoor is de LinkedIn gids echt ideaal.

LinkedIn groeit door de pandemie

LinkedIn heeft de afgelopen jaren een gestage groei in gebruik en betrokkenheid gezien. Het platform bedient nu meer dan 700 miljoen leden. Met 26% meer actieve gebruikerssessies in het meest recente rapport, verbeteren de prestaties van het platform. Naarmate meer mensen hun vaardigheden opzoeken en werk vinden tijdens de COVID-19-pandemie lijkt LinkedIn alleen nog maar meer aandacht te krijgen in de komende tijd. We hebben natuurlijk allemaal geen idee wanneer het corona-drama eindelijk echt voorbij is, maar het is wel duidelijk dat het einde nog niet in zicht is. Hierdoor verwacht LinkedIn dit jaar en volgend jaar eigenlijk alleen nog maar meer betrokkenheid op het platform. Dit is iets waar marketeers goed gebruik van kunnen maken. Juist daarom was nu hét ideale moment om de LinkedIn gids eens goed aan te pakken en te actualiseren.

Raden wij de LinkedIn gids aan?

De LinkedIn gids bevat ook aanwijzingen, opmerkingen en praktische tips voor adverteren, waaronder focus op targeting en advertentiefrequentie. Marketeers met een sterke focus kunnen zeker veel baat hebben bij het doornemen van deze bijgewerkte gids. Wil je LinkedIn gaan aanspreken, maar ben je nu nog niet actief? Dan kan de LinkedIn gids wat overweldigend zijn. Het is dan aan te raden om eerst een goed nader kennis te maken met het platform en de bijbehorende mogelijkheden. Je bent bij ons altijd welkom voor een gerichte LinkedIn training. Een goed begin is het halve werk! Wil je de herziene LinkedIn gids downloaden? Dat kan hier volledig kosteloos.