Posten op LinkedIn: dit zijn de beste dagen en tijden!

Posten op LinkedIn is goed om actief te blijven als bedrijf én als professional. Sociale kanalen vragen voortdurend om aandacht, maar het ene kanaal vraagt hier wel meer om dan het andere kanaal. Wanneer we kijken naar Facebook, dan zijn er 4 dagen van de week waarop posten het meest effectief is. Voor Instagram is dit slechts één dag van de week, namelijk vrijdag. Er is onderzoek gedaan naar de beste dagen en tijden op LinkedIn! Wij delen deze resultaten graag met jou.

Beste dag voor posten op LinkedIn

We zien vaak dat bedrijven hun blogs linken aan een post op LinkedIn. Wordt er een nieuw blog op de website gepubliceerd, dan verschijnt er een update op LinkedIn die verwijst naar dit nieuwe artikel. Ideaal om nooit zonder inspiratie te zitten! Maar wanneer plaats je dit nu het best? Voor LinkedIn is er één dag van de week vastgesteld die nét wat beter is dan de andere dagen. Het gaat dan om woensdag.

Beste tijden om te posten op LinkedIn

Het onderzoek richtte zich niet alleen op de beste dagen om te posten op social media in 2020, maar ook op specifieke tijden. Hierbij werden meerdere sociale kanalen onder de loep genomen, zoals Facebook, Instagram en Twitter. LinkedIn werd niet overgeslagen. Ook voor dit kanaal werd bekeken welke tijden nu het meest effectief zijn voor diverse bedrijfstakken. Hieronder vind je de resultaten voor 6 verschillende bedrijfstakken.

B2C bedrijven

Het blijkt dat consumenten het meest actief zijn op LinkedIn in de lunchpauze. B2C bedrijven kunnen hier goed rekening mee houden met de tijd waarop zij posten op LinkedIn. De resultaten van het onderzoek geven aan dat B2C bedrijven het best posten om 12.00 uur.

B2B bedrijven

In vergelijking tot de B2C bedrijven, die maar één moment per dag hebben, hebben de B2B bedrijven meer mogelijkheden. Voor hen zijn er namelijk maar liefst drie momenten op de dag vastgesteld die éxtra effectief zijn voor posten op LinkedIn. B2B bedrijven posten het best om 08.00 uur, tussen 10.00 en 12.00 uur en om 18.00 uur.

Software bedrijven

De software bedrijven zijn bijzonder actief op LinkedIn. Veel software bedrijven zijn zelfs veel actiever op LinkedIn dan op andere sociale kanalen. Voor deze bedrijven zijn er ook drie momenten vastgesteld waarop een post net even wat meer effect heeft. Software bedrijven kunnen het best een update publiceren om 09.00 uur, tussen 11.00 en 12.00 uur en tussen 17.00 en 18.00 uur.

Zorgbedrijven

Bedrijven die actief zijn in de gezondheidszorg zijn steeds beter vertegenwoordigd op LinkedIn. Dit is goed, want de zorg hoort altijd en voor iedereen een punt van aandacht te zijn. Zorgbedrijven kunnen het best posten op LinkedIn om 10.00 uur. Daarnaast is er ook nog een effectief tijdvak in de middag, namelijk van 12.00 tot 14.00 uur.

Mediabedrijven

Mediabedrijven hebben volgens de resultaten van het onderzoek niet zo heel veel keuze als het gaat om meest effectieve tijdstippen en tijdvakken voor posten op LinkedIn. Er is namelijk maar één effectief tijdstip vastgesteld, om 08.00 uur precies.

Educatiebedrijven

Op de laatste plaats zijn de beste tijdstippen onderzocht voor de educatiebedrijven, waarbij de focus op hogere educatie ligt. Ook deze bedrijven hebben niet al te veel keuze en zitten eigenlijk vast aan één tijdstip, namelijk om 10.00 uur.

Wij helpen je aan de onderwerpen

Het valt niet mee om altijd goede onderwerpen te bedenken voor je posts. Dit geldt voor posts op alle sociale kanalen en zeker niet alleen op LinkedIn. Wij helpen je graag aan voldoende ideeën, middels ons boek ‘101 posts voor op social media’. Je kunt het boek hier bestellen. Heb je interesse in een LinkedIn Training of onze online training ‘7 Methodes om klanten te vinden‘, neem dan contact met ons op!