Je omzet verhogen via social media: start nu!

De omzet verhogen via social media is mogelijk, of je nu een klein bedrijf of een grote onderneming hebt. Voor elke ondernemer, actief binnen elke branche, is het mogelijk om de omzet te verhogen via social media. Toch laten nog aardig wat bedrijven deze kans liggen. Dat is zonde, want de wereld van sociale kanalen wordt enkel groter en veelzijdiger. Hierdoor ontstaan er voor jouw bedrijf steeds meer kansen om je omzet te boosten met de juiste inzet op social media. Zeker nu we te maken hebben met corona, en iedereen meer tijd op social media doorbrengt, is het een goed idee om inzet te leveren voor het verhogen van je inzet via social media.

Hoe kun je de omzet verhogen via social media?

Op korte termijn je omzet verhogen via social media kan op verschillende manieren. Zeker wanneer je geen lang verkoopproces hebt is het goed mogelijk om social media in te zetten om potentiële klanten direct om te zetten in betalende klanten. Social ads, ofwel advertenties op de sociale kanalen, zijn de beste manier om verkoop te stimuleren. We zien dan ook, zeker in deze tijd, een toename van betaalde advertenties op – bijvoorbeeld – Facebook. Nu is hét moment om jouw doelgroep aan te spreken en prospects om te zetten in klanten.

Maak een goed plan en blijf bijschaven

Wil je de omzet verhogen via social media? Maak dan altijd eerst een plan van aanpak. Kijk goed naar wat voor jouw bedrijf werkt en wat niet. Check bijvoorbeeld op welke sociale kanalen jouw doelgroep het meest actief is, zodat je op de juiste kanalen focust. Houd alle statistieken goed bij. Controleer regelmatig hoeveel aanmeldingen of hoeveel inkomsten de sociale kanalen je maandelijks opleveren. Bekijk daarnaast ook regelmatig de opbrengst uit advertenties op social media.

Investeren is goed, maar je moet er wel iets voor terugkrijgen. Krijg je er onvoldoende voor terug? Dan is het belangrijk om te gaan bijschaven. Hoe kun jij je advertenties effectiever maken? De omzet verhogen via social media is een proces en geen eenmalige actie. Wil jij je omzet blijven boosten via de sociale kanalen? Dan is het belangrijk om de omzetgroei bij te houden en te analyseren.

De omzetgroei via social media bijhouden

Je kunt de inkomsten in Google Analytics bijhouden door een nieuwe doelconversie in te stellen. Wijs een waarde toe aan elke conversie voor een optimaal resultaat. Heb je een e-commerce website? Dan is het belangrijk om je e-commerce in het bijzonder bij te houden in Google Analytics. Gebruik je Facebook advertenties? Dan is het goed om de conversies bij te houden met het instellen van Facebook Pixel, zodat je waarden aan conversies kunt toekennen.

Neem maandelijks de tijd om alle statistieken uit de diverse tools te analyseren. Zo ontdek je steeds beter wat voor jou wel werkt, en wat juist niet. Op basis hiervan kun je bijschaven, waardoor je de omzetgroei goed kunt volgen en steeds verder kunt stimuleren op effectieve wijze.

Volg eens een social media training

Iedereen kan de omzet verhogen via social media, maar hiervoor is het wel belangrijk dat je de juiste weg volgt en alles op de meest effectieve wijze aanpakt. Om dit te kunnen doen heb je een optimale kennis van de sociale kanalen nodig. Vind jij het lastig om maximaal voordeel te halen uit je social media activiteiten? Volg dan eens een social media training bij ons. Wij leveren je het bewijs dat ook jij de omzet kunt verhogen via social media!