Influencer marketing: mis deze statistieken niet!

Influencer marketing is volgens de meest actieve marketeers een industrie die op het moment echt volwassen aan het worden is. Dit betekent dat het voor bedrijven zeker aan te raden is om eens te kijken naar de relevante mogelijkheden voor influencer marketing, zeker wanneer hier nog helemaal geen aandacht aan besteed wordt. Influencer marketing wordt steeds belangrijker. Er ontstaat werkelijk een evolutie in de relatie tussen merken en makers. Influencers hebben meer invloed dan ooit, en daar kunnen bedrijven gebruik van maken.

Deze statistieken zeggen eigenlijk alles over influencer marketing

Vamp heeft onderzoek gedaan naar influencer marketing door 124 succesvolle marketeers te vragen naar hun ervaringen, inzet en werkwijze. Hieruit zijn enkele interessante statistieken gekomen die iedere marketeer eigenlijk zou moeten kennen. Natuurlijk delen wij de meest belangrijke statistieken over influencer marketing met jou.

Prestaties van gegenereerde activa

Op de eerste plaats werd er gekeken naar de verhouding tussen de gegenereerde activa voor het merk zelf en de gegenereerde activa door de influencer. Maar liefst 4 op de 5 ondervraagde marketeers geeft aan dat door influencer gegenereerde activa hetzelfde of zelfs beter presteren dan door merk gecreëerde activa.

Besparing van de kosten

Marketeers maken kosten. Hier kun je gewoon niet omheen. Wel is het de vraag hoe deze kosten worden beïnvloed door de inzet van influencer marketing. Maar liefst 41 procent van de ondervraagde marketeers geeft aan dat er budget is bespaard op contentcreatie door het aantrekken van influencers.

Kwaliteit van de inhoud

Hoe kies je nu een goede influencer? Het spreekt voor zich dat het belangrijk is dat de influencer relevant is voor jouw bedrijf, maar er zijn nog veel meer factoren die een rol spelen. Maar liefst 43 procent van de marketeers geeft aan dat de kwaliteit van de inhoud van een influencer het belangrijkste aandachtspunt was bij het kiezen van de juiste influencer voor het bedrijf.

Doorgaan of stoppen?

Is influencer marketing nu positief, effectief en succesvol genoeg om ermee door te gaan. Of zien de marketeers toch betere mogelijkheden? Zetten de marketeers nog eens een influencer in voor sociale advertenties? Deze keuze werd gemaakt op basis van behaalde resultaten met influencers. Maar liefst 60 procent van de marketeers gaf aan voor de volgende sociale advertenties ook weer gebruik te willen maken van een influencer.

De beste influencer kiezen voor influencer marketing

Niet iedere influencer is geschikt om in te zetten voor jouw bedrijf. Het is belangrijk om de persoon voor influencer marketing heel bewust te kiezen. Wij hebben een ruime ervaring in het realiseren van influencer marketing campagnes voor onze klanten. Wij helpen je graag met het vinden van de juiste influencer. Benieuwd? Neem dan contact met ons op.