Geef je LinkedIn B2B groep een boost met deze 5 tips

Om je bedrijf te promoten en om te netwerken met collega’s, bekenden of klanten gebruik je dagelijks LinkedIn. Als je op LinkedIn een eigen groep hebt gemaakt, of van plan bent om te gaan maken, is het belangrijk dat je veel leden krijgt. Zij moeten gaan discussiëren over actuele zaken, maar vaak doen zij dat niet en is het erg stil in de groep. Lees hier hoe je daar verandering in kan brengen.

LinkedIn groep tips

Er zijn een aantal tips om je LinkedIn groep een boost te geven, waardoor je absoluut meer promotie maakt voor je bedrijf / organisatie en meer netwerkpartners zal ontmoeten. Deze zijn hieronder te vinden.

Tip 1: Promoot je LinkedIn groep door B2B content marketing

Het is belangrijk om de promotie van je LinkedIn groep te zien als een belangrijke activiteit, en niet alleen als een ‘zij-activiteit’. Iedere keer wanneer je je LinkedIn groep noemt in een blog, mailwisseling of een nieuwsbrief, zorg je ervoor dat je LinkedIn groep bekend wordt bij je doelgroep.

Tip 2: Houdt je promotie laag-drempelig en informatief

Lid worden van een LinkedIn groep is voor veel mensen aantrekkelijker dan lid worden van een nieuwsbrief van je bedrijf. Het vereist namelijk geen verbondenheid, waardoor de drempel laag blijft. Verder is deze laag-drempelige benadering ideaal voor het delen van bedrijfsinformatie via de netwerkbenadering. De mensen kunnen op deze manier zelf bepalen welke informatie ze wel of niet met de groep willen delen. Als regel geldt doorgaans dat er alleen informatieve informatie wordt gedeeld, zonder reclame te maken.

Tip 3: Gebruik de LinkedIn B2B groep samen met andere marketing promoties

LinkedIn is een middel dat je de gelegenheid geeft om informatie in een besloten groep te delen. Elke keer wanneer je marketingstrategieën inzet, is het verstandig deze informatie te delen met je LinkedIn groep, zonder dat je de leden overspoelt met informatie.

Tip 4: Zorg voor goede en informatieve informatie

Wanneer je informatie deelt op je LinkedIn groep die belangrijk kan zijn voor partners, creëer je na verloop van tijd relaties waardoor je op een eenvoudige manier informatie kan uitwisselen. Je kan andere organisaties helpen, maar andere organisatie kunnen jou ook helpen. Ook concurrenten creëren op deze manier een vertrouwensband, zonder als rivalen naar elkaar op te treden.

Tip 5: Maak geen reclame binnen je LinkedIn groep

Het doel van de LinkedIn groep is je leden te informeren, en niet om je producten te verkopen. De informatie binnen je groep dient waardevolle en betrouwbare informatie te zijn, waar bezoekers wat aan zullen hebben. Ga je je artikelen binnen je LinkedIn groep verkopen zal dit leden alleen maar afschrikken.

Wanneer je bovenstaande vijf tips in acht neemt, zullen de bezoekersaantallen en de leden van je LinkedIn groep na verloop van tijd stijgen. Het creëren van een LinkedIn groep is een belangrijk instrument om naamsbekendheid te verwerven bij je doelgroep, zonder dat je hiervoor harde verkoop-strategieën nodig hebt. LinkedIn is dus een waardevol instrument, zonder dat je flink moet investeren.