Gary Vaynerchuk: Focus op de ‘attention graph’!

De meeste bedrijven in Nederland maken wel gebruik van één of meerdere social media kanalen. Wat zijn echter de meest succesvolle kanalen? Ik merk dat het bereik op Facebook steeds lager aan het worden is. Ook is het rustiger geworden op Twitter. Whatsapp en Instagram zijn daarentegen enorm populair. Hoe val je nog op als bedrijf? In onderstaande video geeft Gary Vaynerchuk antwoord op die vraag.

Focus op de ‘attention graph’

Als marketeer is het doel om op te vallen binnen een doelgroep. Er zijn verschillende kanalen die je kunt inzetten, maar niet ieder kanaal is even effectief. Adverteren langs een snelweg kan werken, maar kijken mensen nog wel naar buiten in de auto of zitten ze de hele rit met hun telefoon in hun handen.

Volg de ‘attention’ van je doelgroep, dat is de samenvatting van onderstaande video. Als iemand iedere dag een paar uur op Instagram zit, dan moet je daar ook aanwezig zijn. ‘Ja, maar de ROI is niet te meten’, hoor ik je zeggen. Inderdaad… die is niet goed te meten, maar ik heb liever 100 kwalitatieve fans dan 10.000 die niets zeggen of doen.

Dig South Interactive Conference – Gary

Kijk de eerste 15 minuten van deze presentatie!

Social media training

Wil je alles weten over social media en het optimaal inzetten voor je bedrijf? Volg dan een social media training, laat een scan uitvoeren of neem contact met ons op.