Blijf focussen op content marketing in 2020

Content marketing blijft belangrijk, ook in 2020. We zien veel verschuivingen, zeker ook wanneer we kijken naar de wereld van SEO, maar één trend blijft hetzelfde: content marketing heeft aandacht nodig. Door de jaren heen zijn steeds meer bedrijven gaan bloggen en al die zakelijke blogs hebben veel successen opgeleverd. Dit laat zien dat blogs een belangrijke rol spelen als het gaat om SEO. Daarnaast hebben zij natuurlijk nog veel meer voordelen, zo is het prefect om jezelf als expert neer te zetten!

Content marketing blijft belangrijk

Content marketing speelt al jarenlang een hoofdrol binnen de marketingplannen van veel bedrijven. Dit moet vooral zo blijven. Marketeers zetten volop in op content marketing, en terecht! De effecten veranderen wel, maar blijven minstens even succesvol. Wij leggen je graag 4 redenen voor die je vertellen dat content marketing echt belangrijk blijft.

1. Het wordt zeer gewaardeerd

Waardering is belangrijker dan veel bedrijven denken. Je kunt altijd meer succes halen als bedrijf dat goed gewaardeerd wordt dan als onderneming dat niet veel waardering ontvangt van het publiek. Meer dan de helft van de Nederlandse consumenten, namelijk 60 procent, geeft aan het leuk te vinden om content van merken te lezen. Dit gebeurt veelal in de vrije tijd en vaker leidt dit tot een extra aankoop.

2. Meer verbondenheid

Het is voor bedrijven heel belangrijk om de verbinding te zoeken met de doelgroep. Content marketing helpt hier goed bij. Je hebt de mogelijkheid om jouw doelgroep direct aan te spreken en om de interactie aan te gaan. Content marketing moet vooral gepersonaliseerd zijn om verbinding te vinden. Maar liefst 70 procent van de Nederlandse consumenten geeft aan zich meer verbonden te voelen met een merk na het lezen van content.

3. Een beter imago

Bedrijven moeten zich steeds bewuster worden van het imago dat zij hebben, zodat het bedrijfsimago steeds verder opgebouwd kan worden. Een goed, positief imago brengt grote successen met zich mee. Ook hierin speelt content marketing een belangrijke rol. Je kunt de meest uiteenlopende informatie delen met je lezers en dit wordt zeer gewaardeerd. Een persoonlijke noot is ook op dit punt heel belangrijk. In Nederland geeft 82 procent van de consumenten aan positiever over een merk te denken na het lezen van content van het merk.

4. Emotionele binding

Door de juiste content te produceren en te delen met je doelgroep ontstaat er een emotionele binding. Je doelgroep is dol op verhalen en cases. Dus deel die vooral en niet teveel promotieberichten.

De content moet natuurlijk wel goed zijn!

Zoals je ziet kun je veel voordelen halen uit content marketing, maar dan moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat de content goed en waardevol is. Het gaat om het creëren van content waar jouw doelgroep echt iets aan heeft en niet alle bedrijven vinden dit even makkelijk. Het schrijven van blogs, bijvoorbeeld, kan soms bloed, zweet en tranen kosten. Je kunt natuurlijk altijd je blogs laten schrijven. Daarnaast ben je bij ons ook altijd welkom voor een content marketing training.