Een call-to-action toevoegen aan Facebook

Je zakelijke Facebookpagina kan natuurlijk veel voor je opleveren. Waarom is het dan toch dat veel bedrijven hier niet optimaal gebruik van maken? Zo laten veel bedrijven de CTA achterwege. Een gemiste kans, want deze button is prominent in beeld! Maak er dus gebruik van!

Call-to-action mag niet ontbreken

Waarschijnlijk heb je op je website wel een goede call-to-action staan. Als het meezit wel wat meer dan één. Waarom zien we dan nog zoveel zakelijke pages op Facebook die totaal geen CTA hebben? Dit is zonde, want er blijven dan zeker kansen liggen.

De CTA-button instellen

Je kunt een CTA-button laten weergeven onder de omslagfoto van je zakelijke Facebookpagina. Het is mogelijk om een keuze te maken uit diverse CTA’s die al standaard staan ingesteld op Facebook. Dit zijn de volgende buttons:

  • Afspraak maken
  • E-mail sturen
  • Meer informatie
  • Shoppen
  • Registreren
  • Video bekijken
  • Nu bellen
  • Contact met ons opnemen
  • Nu boeken
  • App gebruiken
  • Bericht versturen
  • Game spelen

Je kunt de best passende call-to-action instellen met behulp van de blauwe button die je bij de omslagfoto ziet staan, onderaan.

Effect van een goede call-to-action

Mensen komen met een reden op je bedrijfspagina op Facebook terecht. Veel van deze mensen zullen op zoek zijn naar iets specifieks. Zo komt het heel vaak voor dat men een bericht wil sturen, waardoor dit een uitstekende button is om te plaatsen, maar ook het maken van een afspraak gebeurt steeds vaker via social media. Met een passende CTA kan je veel bereiken, maar het is dan wel belangrijk om de CTA echt bewust te kiezen.

Meer tips over Facebook?

Wil jij écht alles weten over hoe je jouw zakelijke Facebookpagina succesvol maakt? Schrijf je dan in voor onze Facebook training, of neem eens vrijblijvend contact met ons op.