8 Tips voor een gave update op Twitter en Facebook

Het is heel belangrijk als ondernemer dat je de betrokkenheid van sociale media vergroot. Indien je interessante feiten, tips, nieuws en foto´s deelt op de sociale media kanalen kan je het aantal fans en volgers van je accounts verhogen. De magie van marketing kan vele nullen achter je volgers plaatsen. Zowel Facebook als Twitter als andere sociale media sites, werken met een speciale techniek.

Sociale media vergt tijd, inzet en een persoonlijk tintje. Neem zelf de tijd om mensen terug te volgen zodat je een wisselwerking creëert. Sociale media dient als communicatiemiddel met anderen en in geval van een bedrijf als communicatie met potentiële klanten.

Succesvolle updates voor Twitter en Facebook

Hieronder staan 8 tips en adviezen over hoe je een gave statusupdate of tweet kunt maken.

1. Kwaliteit staat voorop

Volgers willen kwaliteit met een toegevoegde waarde, zoals foto´s, video´s en goede artikelen om te lezen. Deel alle informatie en zorg voor een gecultiveerde band met je volgers.

2. Gebruik advertenties met mate

Facebook en Twitter hebben hun eigen advertentiecampagnes, gebruik ze met mate. Facebook wordt gedreven door visuele invloeden. Indien je gebruikt maakt van veel beelden, dan kan adverteren helpen.

3. Gebruik andere applicaties

Er zijn voldoende gratis en betaalde applicaties te verkrijgen, zoals coupons, wedstrijd applicaties of een online streaming dienst. Je kan ze gebruiken in je social media updates.

4. E-mail contacten

Beheer je contacten zoals vrienden toevoegen en vrienden uitnodigen. Facebook en Twitter hebben allerlei opties die ondersteund worden door de aanbieder.

5. Organiseer een wedstrijd

Sociale media kan worden verhoogd door eens een wedstrijd te organiseren. Sociale media wedstrijden worden altijd druk bezocht en zijn erg populair. Het is gemakkelijker en rendabeler om wedstrijden te organiseren dan de betaalde advertenties te gebruiken.

6. Ondersteun campagnes met social media

Nieuw publiek kan worden aangetrokken door het creëren van berichten die betrekking hebben op onderwerpen in die bepaalde periode.

7. Deel exclusieve content

Je publiek moet je weten te boeien, te prikkelen, met bijvoorbeeld exclusieve aanbiedingen. Dat kan door woord, beeld en geluid, ben creatief. Wel er mee rekening houden dat ze in verband staan met je product of dienst.

8. Taggen

Vraag je volgers of fans om jou te taggen. Je publiek verhoogd als iedereen ergens een tag over jou product of dienst doet.