5 Marketing ideeën rondom pakjesavond
Sinterklaas is een van de momenten om jouw product of dienst eens extra in het schijnwerpers te zetten. Heel Nederland wordt opgewarmd voor dit oer-hollandse feest en laat zich graag verleiden tot de aankoop allerhande cadeautjes. Niemand wil natuurlijk dat Sinterklaas aan zijn huisje voorbij gaat.
Pak je sinterklaasmarketing goed aan!
Hoe kun je als marketing manager optimaal profiteren van pakjesavond op 5 december? Zit vooral niet bij de pakken neer en maak van december een feestmaand met deze 5 tips.
Tip 1: Breng je website in Sinterklaassfeer
Een groot deel van de aankopen wordt tegenwoordig online gedaan. Zeker door de jongere consumenten onder ons. Gezinnen met kleine kinderen zijn bij uitstek de doelgroep die voor pakjesavond het internet op gaan. Zorg dus voor een aantrekkelijke website waar het decembergevoel vanaf spat. Verleidt de bezoeker om te zoeken in jouw pakjeskamer van Sinterklaas.
Tip 2: Win-acties
Speel zelf voor sinterklaas en verras je klanten met een (online) win-actie. Stel ze een vraag. Laat ze binnen je website zoeken naar het antwoord. En zorg natuurlijk dat je een paar mooie prijzen te verdelen hebt!
Tip 3: Gebruik humor
Omdat pakjesavond een ‘heerlijk avondje’ is, mag je als bedrijf gerust gebruik maken van humor en rijmelarij. Zo breng je de stemming er al lekker in.
Tip 4: Prijs/kwaliteit
Zijn de kinderen vooral degenen die de cadeau’s krijgen, de volwassenen moeten er voor betalen. Zorg dus altijd voor een goede prijs/kwaliteit en een vlotte levering. Zo verbind je de consument aan jouw bedrijf en komen ze voor de kerstinkopen terug.
Tip 5: Beïnvloed kinderen
De beste reclamemakers in deze tijd zijn de kinderen zelf. Zij verwoorden hun wensen vaak beter dan wij volwassenen. Wie bondgenoot wordt van de kleine medemens loopt de grootste kans op een goede omzet.
Hulppiet nodig?
Wie meer wil weten over het gebruik van social media voor het verhogen van je omzet? Neem dan contact met ons op!