2017: Met welke social media trends moeten we rekening houden?

Het nieuwe jaar is begonnen! Dit betekent natuurlijk dat er weer nieuwe kansen voor het grijpen liggen op social media, maar het betekent ook dat we aandacht moeten besteden aan nieuwe trends op de sociale netwerken. Het komende jaar zullen deze sociale netwerken namelijk nóg meer impact hebben en daar moeten ondernemers maximaal op inspelen.

Dit zijn dé trends voor 2017 op social media

Uiteraard zijn wij het jaar begonnen met een onderzoekje naar de nieuwste trends op social media. Waar moet je in 2017 rekening mee houden? Welke punten hebben je aandacht nodig? Wij vertellen het je!

Even wachten met nieuwe sociale media

Het komende jaar zullen er weer nieuwe sociale netwerken opduiken. Het is aan te raden om deze eerst even links te laten liggen. Het komende jaar hebben LinkedIn, Facebook, WhatsApp en Instagram de macht in handen en hier moet jouw aandacht ook liggen. Focus je op het verbeteren van je positie op deze netwerken en begin pas aan nieuwe netwerken wanneer deze hebben bewezen dat zij ook zoveel impact op de markt gaan hebben.

Social selling wordt groter

We hebben je al wegwijs gemaakt in de wereld van social selling in de afgelopen maanden. Alles om jou voor te bereiden op wat komen gaat, want de wereld van social selling gaat verder groeien in 2017. Niet voor niets hebben we al ‘aankoopbuttons’ voorbij zien komen op Facebook, Pinterest en Twitter. Weet je nog niet goed hoe het allemaal werkt? Dan is nu hét moment om een social selling training te volgen en aan de slag te gaan.

Aandacht voor live content op social media

Instagram en Facebook zijn op dit moment het grootst als het gaat om live mogelijkheden. In 2017 zullen zij deze mogelijkheden gaan uitbreiden, maar er zullen ook nieuwe opties verschijnen voor het delen van live content. Dit is dé content waar jij succes mee kunt halen. Neem je volgers live mee door je showroom, naar de beurs of een evenement!

Sterke visuals op social media

Om even op het visuele vlak te blijven: alles wat visueel is wordt het komende jaar krachtiger ontvangen. Social media gaat steeds meer draaien om beeld en geluid in plaats van om tekst. We willen allemaal sneller en dat betekent dat we liever informatie zien dan lezen. Eén plaatje met alle nodige informatie zal dan ook meer effect hebben dan tien tekstuele posts met dezelfde info. Dus, tijd om aan de slag te gaan met goede infographics!

Meer kunstmatige intelligentie

Kunstmatige intelligentie gaat een steeds grotere invloed hebben op de sociale netwerken. Zo is al tijden bekend dat Facebook druk is het met ontwikkelen van Facebook M, de eigen virtuele assistent. Facebook M zal het komende jaar nog niet te zien zijn, maar wel krijgen we steeds meer met kunstmatige intelligentie te maken op social media. Zo zullen de koste periodieke posts geautomatiseerd gaan worden.

Blijf up to date!

Natuurlijk staan wij ook in 2017 voor je klaar met de beste social media trainingen. Wij volgen de ontwikkelingen en trends op de voet, zodat wij ze direct aan jou kunnen overbrengen.