De 20 duurste zoekwoorden in Google

Vraag jij je wel eens af hoe Google nu geld verdient? Google haalt natuurlijk op veelzijdige manieren geld binnen, maar ze ranken in de zoekmachine niet voor niets op keywords. Daar verdient Google dik aan!

Aansporen tot het gebruik van keywords

Als er iets is dat Google verwacht van iedereen die goed in de resultaten wil staan, dat is het wel het gebruik van keywords in content, liefst in de juiste density natuurlijk. Keywords houden weer verband met adverteren op de zoekmachine, zoals in Google AdWords. Maar liefst 97% van alle inkomsten van Google komt hier vandaan! We hebben het dan over 32,2 miljard dollar aan keyword-inkomsten over een totaal plaatje van 33,3 miljard dollar.

Wat zijn de duurste keywords?

Als we gaan kijken naar de duurste keywords, ofwel de keywords die Google het meeste geld opleveren, dan zien we er 20 die duidelijk naar voren komen. Sommigen zijn logisch, maar van anderen trek je toch even de wenkbrauwen op. Hieronder vind je de 20 duurste keywords, vanzelfsprekend in het Engels. We hebben de Nederlandse vertaling er voor je achter geplaatst.

  1. Insurance – Verzekering
  2. Loans – Leningen
  3. Mortgage – Hypotheek
  4. Attorney – Advocaat
  5. Credit – Krediet/credit
  6. Lawyer – Advocaat
  7. Donate – Doneren
  8. Degree – Graad/status
  9. Hosting – Hosting
  10. Claim – Claim/vordering
  11. Conference Call – Conference call/telefonisch vergaderen
  12. Trading – Handelen
  13. Software – Software
  14. Recovery – Herstel
  15. Transfer – Overdracht
  16. Gas/Electricity – Gas en elektriciteit
  17. Classes – Klassen/rangen
  18. Rehab – Rehabilitatie
  19. Treatment – Behandeling
  20. Cord Blood – Navelstrengbloed

Wel of niet gebruiken?

Het is niet aan te raden om een van bovenstaande keywords te gebruiken, want je komt er gewoonweg niet tussen. Er is met deze keywords al zoveel geld gemoeid, dat je echt een vermogen kwijt bent als jij er toch ook nog op wilt scoren. Beter kies je voor andere (long tail) keywords dus.

Onderzoek altijd de keywords die je wilt gebruiken, ook op mate van concurrentie. Hier kan je natuurlijk meerdere programma’s voor gebruiken, zoals bijvoorbeeld Google Trends. Natuurlijk kan je er ook voor kiezen om door ons een gratis social media scan uit te laten voeren. Wil je meer weten over SEO en SEA? Volg dan een persoonlijke cursus.