Meer inschrijvingen voor je nieuwsbrief: 5 tips

Digitale nieuwsbrieven zijn erg populair bij bedrijven, maar niet alle consumenten zitten erop te wachten. Voorheen mochten bedrijven gewoon te pas en te onpas nieuwsbrieven mailen naar alle mailadressen die zij tot de beschikking hadden. Met de komst van de nieuwe privacywet (AVG) is daar verandering in gekomen. Mensen moeten officieel toestemming geven om een nieuwsbrief te versturen naar hun mailadres. Zij moeten dus daadwerkelijk abonneren ofwel inschrijven op je nieuwsbrief.

Verhoog de aanmeldingen op je nieuwsbrief

Bedrijven moeten nu officieel toestemming ontvangen van klanten voordat zij een digitale nieuwsbrief mogen sturen. Veel bedrijven ervaren dat het niet eenvoudig is om inschrijvingen op de nieuwsbrief te krijgen. Wij geven je een aantal tips om je kansen te vergroten.

1. Maak een responsive inschrijfformulier

Verreweg de meeste bedrijven hebben tegenwoordig een responsive webdesign, ofwel een website die gewoon goed werkt op alle apparaten. Toch worden er nog wel formulieren gezien die niet goed werken op kleinere schermen. Deze zijn, in tegenstelling tot de website zelf, niet responsive.

Als mensen zich niet via een smartphone of tablet in kunnen schrijven, openen zij vaak niet speciaal de computer om dit alsnog te doen. Zo loop je veel inschrijvingen mis. Zorg voor een goed, responsive inschrijfformulier.

2. Geef iets extra’s

Heb je een interessant e-book geschreven of laten schrijven? Of een mooie whitepaper opgebouwd die veel waarde biedt aan jouw klanten? Dan kun je dit soort zaken inzetten als extraatje voor mensen die nog twijfelen over een inschrijving. Laat duidelijk zien dat klanten en prospects een e-book of bijvoorbeeld whitepaper toegestuurd krijgen via de mail als zij zich inschrijven op je digitale nieuwsbrief.

3. Share buttons

Plaats eenvoudig share buttons in je digitale nieuwsbrief. Mensen die zich al hebben ingeschreven op jouw digitale nieuwsbrief kunnen deze met een enkele klik op de button delen via social media. Als jij vervolgens zorgt voor veel waardevolle informatie in je nieuwsbrieven, leveren deze deelacties van leden zeker nieuwe abonnees op.

4. Kom afspraken na

Tegenwoordig krijgen veel bedrijven te maken met mensen die zich bewust afmelden, waarna de nieuwsbrief niet meer verstuurd mag worden. Eén van de belangrijkste oorzaken van uitschrijvingen is onregelmatigheid.

Als mensen niet structureel een nieuwsbrief ontvangen, schrijven zij zich snel uit. Dit doen zij ook wanneer zij te veel nieuwsbrieven van je ontvangen. Beperk de hoeveelheid nieuwsbrieven die je verstuurt tot maximaal één per week.

5. Maak het makkelijk

Je hoeft niet alles te weten van je abonnees. Als zij zich willen inschrijven op je digitale nieuwsbrief, heb je niets aan het telefoonnummer van deze klanten. Een telefoonnummer is immers niet nodig om een nieuwsbrief per mail te kunnen sturen. Vraag niet te veel informatie van mensen die zich willen abonneren. Maak inschrijven makkelijk en snel.

Gratis nieuwsbrieven versturen

Als je een nieuwsbrief per mail wilt versturen, wil je natuurlijk niet dat dit erg veel geld gaat kosten. Er zijn mogelijkheden om een mooie nieuwsbrief te ontwerpen en deze gratis te versturen naar maximaal 2.000 relaties. Heb je meer abonnees? Dan betaal je een kleine vergoeding. Wij kunnen je de service en mogelijkheden van Laposta zeker aanraden.