Zo ben je productiever en krijg je meer gedaan!

Ik heb het druk, nu even niet of pas volgende week heb ik tijd… we zeggen het allemaal wel eens. We zijn allemaal ‘druk’ met de dagelijkse gang van zaken. Zeker als ondernemer ben je altijd aan het werk. Het is erg lastig om niet aan je werk te denken of ermee bezig te zijn. Dit is niet altijd erg, want dit geeft aan dat je passie hebt! Maar goed we zijn dus allemaal druk, maar zijn we ook productief bezig?

Bureau vol to-do lijstjes

Hoe plan jij je werk? Open je ’s ochtends je mailbox en zie je dan wel hoe de dag gaat lopen en heb je overal lijstje liggen met dingen die nog moeten gebeuren? Wat je dan vaak gaat doen is dat je als eerste de simpele taken gaan oplossen, want dan zijn die tenminste van je lijstje af. Op die manier zou je dus langer de tijd hebben voor de wat moeilijkere dingen op je lijstje. Maar is dit wel zo?

Begin met de lastigste dingen

Personal coach en trainer Peter Sage is het niet eens met de vorige alinea. Zijn advies is om met de lastigste dingen eerst te beginnen en pas daarna de kleine klusjes te gaan doen. In onderstaande video geeft hij zijn advies voor het vergroten van je productiviteit.

Effectief social media inzetten

Wil je graag social media optimaal inzetten, maar heb je er geen tijd voor? Volg dan een social media training of vraag een offerte aan om je social media uit te besteden.