WhatsApp gaat meer op bedrijven focussen

WhatsApp wordt steeds vaker door bedrijven aangesproken voor het onderhouden van klantcontact. De berichtenapp is dan ook heel handig voor het snel, persoonlijk en direct beantwoorden van vragen. WhatsApp ziet natuurlijk zelf ook dat er steeds meer bedrijven zijn die de app inzetten voor het bieden van online klantenservice. Daarom heeft de berichtenapp besloten zich meer te gaan focussen op bedrijven. Zo implementeert WhatsApp cataloguslinks en QR-codes voor bedrijven.

QR-codes op WhatsApp

Whatsapp heeft twee interessante functies uitgerold om merken te helpen hun producten en diensten op het platform te promoten. De eerste upgrade is nieuwe QR-codes voor bedrijven, die potentiële klanten in staat stellen om rechtstreeks vanuit de QR-codescan verbinding te maken en een gesprek met het merk op WhatsApp te starten. QR-codes zijn al beschikbaar op andere sociale platforms, zoals Messenger en Instagram. De verwachting van het toevoegen van deze codes op WhatsApp is dat zij zullen zorgen voor een naadloze communicatie tussen WhatsApp gebruikers en de merken waarin zij geïnteresseerd zijn.

Nieuwe cataloguslinks voor bedrijven in WhatsApp

Naast deze update lanceert de berichten-app ook nieuwe cataloguslinks waarmee merken hun producten beter op het platform kunnen weergeven. Sinds hun lancering vorig jaar zijn catalogi in populariteit gestegen en bieden ze een esthetisch aangename en efficiënte manier voor gebruikers om onderweg door productvermeldingen te bladeren. Volgens onderzoek bladeren meer dan 40 miljoen mensen elke maand door ten minste één catalogus en de geüpgradede links zouden deze aantallen verder moeten vergroten. De nieuwste update van catalogi zal het voor gebruikers gemakkelijker maken om productlinks met hun contacten te delen, waardoor het woord sneller wordt verspreid!

WhatsApp wordt steeds eCommerce vriendelijker

WhatsApp zet zich steeds sterker in om het platform nóg eCommerce vriendelijker te maken. Dit is ook nodig, want bedrijven willen het maximale halen uit het contact met hun klanten. WhatsApp vormt hierin een persoonlijke optie die steeds populairder wordt onder de consumenten van vandaag. Het platform is snel het populairste berichtenplatform geworden in delen van de wereld en met meer dan 50 miljoen mensen die nu de WhatsApp Business-app gebruiken, weten we bijna zeker dat de app zal blijven uitbreiden en evolueren.

WhatsApp is een mooie toevoeging op sociale activiteiten

Steeds vaker zien we dat WhatsApp wordt gecombineerd met een klantenservice op andere platforms, zoals op Facebook Messenger. Consumenten worden steeds veeleisender als het gaat om de manieren waarop zij contact op kunnen nemen met een bedrijf. Zij doen dit het liefst op de manier waar zij zelf de voorkeur aan geven. Dit betekent voor bedrijven dat zij een zo breed mogelijk pakket aan communicatiemogelijkheden moeten bieden. WhatsApp wordt hier ook steeds vaker in meegenomen en dit wordt door de huidige consument als zeer positief ervaren. Het is goed om WhatsApp te combineren met minimaal één ander sociaal platform, zoals Facebook. Ben jij nog niet actief op social media met jouw bedrijf en wil je direct sterk van start gaan? Volg dan eens een social media training bij ons!