Dit is waarom investeren in content marketing noodzakelijk is

Je wilt dolgraag jouw verhaal vertellen met het grote publiek. Mensen iets meegeven. Ze informeren, adviseren en aanzetten tot aankoop. Dat is jouw doel als ondernemer. Maar om dit doel te bereiken speelt content een belangrijke rol. Het is belangrijk dat jij je verhaal niet alleen op de juiste manier weet te vertellen, maar ook dat je hiermee het beoogde doel behaald.

Dit is echter makkelijker gezegd dan gedaan. In dit artikel spreken we met het team van Mediatic. Investeren in contentcreatie door Mediatic is een mogelijkheden. Door te werken met een ervaren content marketing bureau weer je zeker dat je het publiek kunt vertellen wat je wilt vertellen, de aandacht weet vast te houden en ze weet aan te zetten tot wat je wilt bereiken. Investeren is hierbij absoluut noodzakelijk. Maar waarom eigenlijk? Wat levert content marketing je dan precies op?

Content marketing vormt de basis

Het maken van content is de basis voor jouw bedrijf. Om klanten te werven is het belangrijk dat je een boodschap weet over te brengen. Dit kan op verschillende manieren. Bijvoorbeeld door het schrijven van een blogbericht, het maken van video’s of het maken van webteksten voor je site. Dit is dé manier om de klant aan te spreken en je boodschap over te brengen.

Wees je er bovendien van bewust dat goede content voor langere tijd effectief zal zijn. Een blogbericht blijft eeuwig bestaan. Waar een advertentie slechts tijdelijk is, is dit dus een manier om ook over een jaar nog door gevonden te worden.

Hier moeten we natuurlijk wel een kleine kanttekening bij plaatsen. De kwaliteit van de content speelt hierbij een belangrijke rol. Jouw boodschap op de juiste manier overbrengen is niet gemakkelijk. Zeker niet in een wereld waar de concurrentie groot is. Een contentmarketingbureau kan je helpen om boven de rest uit te stijgen en je doelen te behalen.

Meer naamsbekendheid creëren

Inspirerende boodschappen en video’s kunnen direct tot meer naamsbekendheid leiden. Het is dan ook een goede manier om jouw merk op de spreekwoordelijke kaart te zetten. Sommige merken zijn hier de afgelopen jaren erg succesvol in geweest. Een goed voorbeeld is Tony’s Chocolonely. Dit merk maakt expliciet geen gebruik van betaalde advertenties. Toch heeft bijna iedereen hier wel van gehoord en weet ook bijna iedereen wat de boodschap achter deze chocoladerepen is.

Dat komt omdat dit merk iets bijzonders te vertellen had. Een inspirerend verhaal wat door het maken van goede content bij de lezer is gebracht. Hierdoor hebben deze chocoladerepen echt een zeer goed imago gekregen in Nederland. Niet door te adverteren, maar door hun originele verhaal het werk voor ze te laten doen.

Inspelen op de klantenbehoeften

Als je werkt aan contentmarketing, ben je constant bezig met wat de klant precies wil zien. Waar is hij of zij naar op zoek? Is het belangrijk om meer informatie te geven? Een goed verhaal te delen of simpelweg meer van de persoonlijke kant van jouw bedrijf toe te lichten? Dit kan allemaal middels het creëren van de juiste content. Hiermee speel je dus veel meer in op de klantenbehoeften en dat levert een groots resultaat op.